PracaGrupypl.praca.dyskusjewłasna działalność - co i jak? › Re: własna działalność - co i jak?
  • Data: 2011-05-08 14:58:52
    Temat: Re: własna działalność - co i jak?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 04 May 2011 11:53:40 +0200, Zenek1234 napisał(a):

    > Składkę zdrowotną od każdej zarejestrowanej działalności musi opłacać.

    A ileż to działalności może zarejetrować 1osDG?

    Składkę płacisz z każdego tytułu podlegania pod ubezpieczenie. DG to jeden
    z tytułów.

    > W takim razie dolicz sobie dodatkowo te dwieście kilkadziesiąt zł w
    > plecy miesięcznie składki zdrowotnej.

    I odlicz większość tego od podatku. Bo chyba masz tę DG by zarabiać i mieć
    z czego odliczać?

    > I nie daj się nabrać na "ułatwienia" typu "wszystko w jednym okienku",
    > bo to tylko ściema, która ma służyć jedynie zwiększeniu kontroli nad
    > obywatelem i lepszemu przepływowi informacji celem skuteczniejszej kontroli.

    Taaa. Zupełnie jakby wcześniej te dane nie były równie dostępne.

    Idiotyzmem jest sposób zorganizowania tego, bo zamysł słuszny.

    > Nie wiem jaką pracę wykonujesz, ale jeśli otrzymasz wypowiedzenie z
    > pracy, a Twoje dochody będą na tyle małe, że ledwo pokryją ZUSy-srusy,
    > które "nie ma zmiłuj" nagle będziesz musiał pokryć samemu w kwocie ok.
    > 900zł/mies., to okaże się, że znalazłeś się w b. trudnej sytuacji.

    Oczywiście dla udowodnienia tezy zniknąłeś ulgowy ZUS przez pierwsze dwa
    lata.

    > Kolejni pracodawcy (poza nielicznymi wyjątkami, które potwierdzają
    > regułę) niezbyt przychylnie patrzą, gdy ktoś ujawni, że ma
    > zarejestrowaną d.g.

    I co im do tego?

    > A nie daj Boże, gdyby zakres Twojej działalności
    > pokrywał się z dz. (z całą pewnością niedoszłego) pracodawcy.

    Od tego są zapisy o zakazie konkurencji i powinny się pojawić w samej
    umowie o pracę.

    > Rozwiązanie/zawieszenie dz.g. też nie jest takie proste jakby mogło się
    > wydawać, ale już nie chce mi się o tym pisać. :)

    I co konkretnie jest tak strasznie pod górkę?
    Pominąwszy pozbycie się towaru i wyposażenia, które może chwilę potrwać.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl