PracaGrupypl.praca.dyskusjeurlop wychowawczy › Re: urlop wychowawczy
  • Data: 2003-05-12 16:30:35
    Temat: Re: urlop wychowawczy
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    | czy będąc na urlopie wychowawczym i pobierając zasiłek (tak chyba się to
    | nazywa) firma która mnie zatrudniała, płaci składki zdrowotne i inne. Czy
    | urlop wychowawczy należy do okresu bez składkowego.

    Firma nie płaci żadnych składek. Składki za osoby na urlopach wychowawczych
    finansuje budżet. Jest to oczywiście okres składkowy, składki emerytalna i
    rentowe naliczane są od kwoty zasiłku stałego z pomocy społecznej (aktualnie
    418zł), zdrowotna od kwoty zasiłku wychowawczego, w przypadku braku prawa do
    zasiłku - także od kwoty zasiłku stałego z pomocy społecznej (o ile
    oczywiście brak innego tytułu ubezpieczenia, np. umowa zlecenia, działalność
    gospodarcza).

    Andrzej K.