PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca w pogotowiu opiekunczym › Re: praca w pogotowiu opiekunczym
  • Data: 2004-11-12 23:46:55
    Temat: Re: praca w pogotowiu opiekunczym
    Od: Fumfol <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Pora nocna obejmuje 8 godzin pomiędzy 21:00 a 7:00 i jest ustalana w
    > regulaminie pracy (zwykle od 22:00 do 6:00). Za każdą godzinę pracy w
    > porzez nocnej przysługuje dodatkowe wynagrodzenie w wysokości 20% stawki
    > godzinowej wynikającej z najniższego wynagrodzenia (obecnie 824 zł) -
    art.
    > 137 Kodeksu pracy

    U mnie zmiana nocna trwa od 22 do 8 rano, i nigdy nie bylo sytuacji
    zebym dostala za to dodadtkowe wynagrodzenie, na karteczkach z
    ksiegowosci dostaje tylko sume bruuto , netto oraz premię
    .

    > 2. Piszesz o obowiązującej Cię 32-godzinnej tygodniowej normie czasu
    > pracy. Szkoda, że nie napisałaś z czego wynika ta obniżona norma
    > (regulamin pracy czy akt prawny wyższego rzędu??).
    > Według Kodeksu pracy (art. 129.1) czas pracy nie może przekraczać 8
    godzin
    > na dobę i przeciętnie 40 godzin w 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym
    > okresie rozliczeniowym.
    > Przy pracy zmianowej norma dobowa może być przedłużona do 12 godzin.
    > Co trzecia niedziela powinna być wolna od pracy.

    Obowiazuje mnie 40 godzin pracy, natomiast grafik mam ukladany na 32
    godziny, reszte godzin mam obowiazek przeznaczyc na szkolenia, zebrania,
    narady i na prozaiczne rzeczy typu wychowankowi, dla ktorego jestem
    wychowawca prowadzacym trzeba kupic buty, isc do dentysty, to robie w
    ciagu tych 8 brakujacy godzin.

    Nie mam sytuacji zebym miala 2 dni pod rzad wolne a wydaje mi sie ze tez
    tak powinno byc.
    Czy jezeli nie mam co trzeciej niedzieli wolnej nalezy mi sie za to
    dadatkowe pieniadze czy tutal liczy sie np jakis kolejny dzien wolny?

    > W październiku 2004 r. pracownik powinien pracować 21 dni i przepracować
    > 168 godzin, również w dni świąteczne. Jeżeli przepracował więcej godzin,
    > to może otrzymać wolne godziny: jeżeli z inicjatywy pracownika to w
    > wymiarze 1:1, jeżeli z inicjatywy pracodawcy to 1,5 godziny za każdą 1
    > nadgodzinę, albo powinien otrzymać dodatek za nadgodziny w wysokości 50%
    > stawki osobistego zaszeregowania lub 100% (tylko za godziny nadliczbowe w
    > nocy lub w niedziele, święta i dni wolne od pracy niebędące dla
    pracownika
    > dniami pracy ustalonymi w harmonogramie).

    Jesli chodzi o listopad, pracowalam 1 listopada, 11 rowniez, czy
    powinnam dostac za to dadatkowe wynagrodzenie? Czy jezeli obowiazuje
    mnie 12 godzinny limit pracy na dobe czy mozliwy taki jest uklad, ze
    jedenego dnia koncze prace o 22 a kolejnego przychodze na 7 badz 8 rano?
    czy naleza mi sie za to dadatkowe pieniazki? Nigdy takich nie dostalam a
    nie ukrywam ze cierpi na tym moja rodzina :(
    Jesli powinnam dostac pieniazki to w jakiej wysokosci?
    Czy ma na to wplywa zapis w umowie ze praca trzyzmianowa rowniez w
    niedziele i swieta?

    > Reasumując, za pracę w porze nocnej należy się dodatek, a pozostałe Twoje
    > narzekania w mojej ocenie wynikają z tego, że do innych pracowników jest
    > stosowana Karta Nauczyciela, natomiast Ciebie dotyczy Kodeks pracy.
    > W zgodnym zespole harmonogram można tak ustalić, aby wszyscy byli mniej
    > więcej jednakowo traktowani.

    Pracownikow zatrdudnionych na kodeks pracy jest w tym momencie 4 osoby,
    nie zazdrosze moim kolegom ze sa z karty bo to nie ich wina a sa
    sympatycznymi uczynnymi ludzmi ja tylko staram sie dowiedziec, czy mozna
    ukladac grafik jedankowy dla nas i dla ludzi z karty oni dostaja
    pieniazki za nadgodziny a ja mimo roznych miesiecy i dni ktore trzeba
    zrobic ciagle wypracowuje 32 norme tygodniowa.

    > uściślę jeszcze swoją poprzednią wypowiedź:
    >
    > 1) pracownik zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy (na pełnym
    > etacie) za nadgodziny otrzymuje wynagrodzenie z dodatkiem (50% lub
    > 100%), czyli 150% lub 200% wynagrodzenia.

    Co u mnie dokladnie jest nadgodzina?
    Jezeli nadgodziny liczy mi sie powyzej 40 godzin? a grafik ukladany jest
    na 32 godziny? czy przerwa miedzy praca typu koniec 22 poczatek 7 rano?
    powinien byc liczony inaczej? czy jezeli jedenego dnia ide na noc od 22
    do 8 rano i tega samego dnia ide na 15 znow do pracy to jakie powinanm
    doatac za to pieniadze? jezeli to jest tylko w tygodniu 32 godziny?

    la. Bylalbym bardzo wdzieczna za odpowiedz bo naprawde dla mnei te
    zagadnienia sa mocno skomplikowane:)

    Pozdowionka

    Ania