PracaGrupypl.praca.dyskusjeporozmawiajmy o pracy › Re: porozmawiajmy o pracy
    From: "" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: porozmawiajmy o pracy
    Date: 6 Sep 2003 14:43:09 +0200

    Witam,
    Dzisiejszy rynek pracy stymulowany jest przez kilka czynników, niestety
    odzwierciedlających nasze - Polaków przywary. Nie ma się co dziwić, że na rynku
    pracy dominuje "wolna amerykanka" Bo przecież:

    > urządzili sobie ze mnie podśmiechujki "dowcipnisie" zmiejszyli obrót swojego
    pracodawcy o ok 6,5K.

    Pracodawca przecież wie, kogo zatrudnia. Takie zachowanie toleruje, bo przecież
    istnieje coś takiego jak sprawdzenie poziomu obsługi klienta. Ale... jeśli
    firmie zmniejszy się obrót przez niekompetencję pracownika, to "szef" zredukuje
    płace, zatrudnienie, zmieni warunki umowy, wreszcie dojdzie do bankructwa. Więc
    błędne koło kręci się samo i nie ma możliwości przerwać jego biegu, bo:
    1. Ktoś, kto zatrudnia pracownika i go nie szkoli i nie dba o poziom obsługi
    klienta, sam skazuje się na niepowodzenie. Wykonanie pracy przez pracownika ma
    bezspośredni wpływ na obroty firmy. Czynnik ten przekłada się na poziom
    zatrudnionych pracowników, ich cykl szkoleń (środki na szkolenia) i efektywność
    pracy.
    2. Nie całkiem można wykluczyć, że dzisiejszy pracodawca (przełożony) był
    kiedyś pracowikiem. Znam sytuację, w której PRACODAWCA opniuje CV kandydata na
    stanowisko produkcyjne słowami "niech spie...la" Czy można powiedzieć, że jaki
    pan taki kram? Ale bezrobocie duże, więc jak się nie podoba, to won na bruk.

    > Nie wiem jak inni, ale ja nie powierzyłbym swoich pieniędzy bankowi, czy
    > zlecił usług firmie w którym pracują tacy dowcipnisie -na pewno nie odbije
    sie to korzystnie na wizerunku i wynikach finansowych firm.

    Oczywiście tak. Rekrutacja i selekcja to proces złożony z wielu elementów. Tak
    naprawdę nie kończy się na słowach "przyjmuję pana/panią do pracy. Proces
    selekcjipowinien trwać ciągle. Ale... pracownik zarabia mało, więc się nie
    stara. Nie stara się, to mało zarabia. Błędne koło?

    > 3. Znajomy chwalił sie na imprezie, że dorobił sobie klucz do sekretariatu

    Świetne rozwiązanie. Może ten pracownik będzie kiedyś pracodawcą
    (przełożonym)... i patrz j.w.

    > Fajnie jest narzekać na wrednych pracodawców, ale trzeba też przyznać, że i
    > pracownicy stosują chamskie pogrywki.....

    Niestety, zgadzam się.
    Pozdrawiam,
    Jacek