PracaGrupypl.praca.dyskusjeporozmawiajmy o pracy › Re: porozmawiajmy o pracy
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: porozmawiajmy o pracy
    Date: Fri, 5 Sep 2003 17:46:24 +0200

    Użytkownik "Ela Busz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bj88o2$roq$1@news.onet.pl...
    > Oczywiscie,
    > Zobaczcie jednak sami podajecie naganne przyklady.
    > Bede dalej upierala sie , ze jesli pracodawca jest nie fer odejdz i
    > powiedz o tym jak najwiekszej liczbie znajomych , aby ich o tym
    > przestrzec .

    Odpowiem znanym tytułem "Uciec - ale dokąd?". Przy obecnej stopie
    bezrobocia większość osób może nowej pracy szukać bardzo długo - a życ jakoś
    trzeba.

    >To rynek zadecyduje , ze takie rzeczy nie przejda.
    Rynek to stosunek popytu do podaży. W tej chwili praca jest deficytowa, a
    więc pracodawcy mają większość atutów.....

    > Co do dzialalnosci swieta prawda ZUS , ale co zrobilismy w tej
    > kwestii , aby wymoc na roznych partiach, organizacjach , aby cos z
    > tym zrobic ?

    Ja na przykład sie głosować na ludzi konsekwentnie obiecujących zmniejszenie
    obciążeń fiskalnych - problem w tym, że w sejmie są oni mniejszością.......

    > Poza tym nie zgodze sie , ze dzisiaj wszyscy pracodawcy tak robia bo
    > ich zmusza rynek.

    A czy ja napisałem, że wszyscy?

    (....ciach...)
    > wlasnie dlatego nalezy zaczac od powrotu do normalnego rynku.

    Przy 18 - 19 % stopie bezrobocia nie jest to proste.

    > Pracuje dla pracodawcy , on placi mi umowiona pensje

    Przecież tak właśnie jest. Problem w tym, że przy negocjowanu wysokości
    pensji pracodawca jest w nieporównywalnie lepszej sytuacji niż pracownik.

    >a ja jesli
    > rozmawiam przez telefon robie to sporadycznie i za to place .
    > Inaczej wszyscy oszukuja siebie . W koncu wszyscy zle skonczymy .

    Uciwość jest niestety cecha indywidualną, a my możemy albo powodować, że
    jset ona premiwoana albo wprost przeciwnie.
    W podanym przezemnie przykładzie facet okradający firmę na telefonach wcale
    nie zarabia tak mało - trochę ponad 2000 netto +nadgodziny.
    Pozdrowienia.

    Paweł