PracaGrupypl.praca.dyskusjeporozmawiajmy o pracy › Re: porozmawiajmy o pracy
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: porozmawiajmy o pracy
    Date: Fri, 05 Sep 2003 01:54:56 +0200

    Ela Busz napisał:

    > Czytam ta grupe i chcialabym wywolac dyskusje na temat poszukiwania
    > pracy, szacunku do samego siebie i do pracodawcy .
    > Nie potrafie zrozumiec jak mozna zatrudnic sie w znanym duzym
    > koncernie zarabiac 350 zl za caly miesiac ciezkiej pracy i do tego
    > pisac, ze wlasciwie to mozna sobie jakos pokombinowac to bedzie
    > wiecej .

    Bo MUSZĄ mieć [nawet] tę kasę, mimo że taka suma starcza tylko na życie
    i człowiek niepostrzeżenie stacza się w odmęty niebytu [kiedy wylalą go
    z mieszkania itd]. Ale poniżej pewnej kwoty odsetek chętnych maleje i
    prawo popytu i podaży napotyka niespodziewaną anomalię pt. -->
    bezrobotni są, ale z ich koszty [nawet nie wymagania] są powyżej tej
    kwoty i nie godzą się na zadłużanie w imie pracy. Na razie jesteśmy na
    poziomie trzeźwienia pracodawców. ;)

    > Kiedys rzad oferowal kartki na mieso i wszyscy krzyczeli , ze to
    > glodowe racje. Zobaczcie dzisiaj jest inny pomysl na jedzenie , miesa
    > wbrod a rolnicy prosza , abysmy zwiekszyli zakupy bo oni leza.

    To nie do końca tak - wiekszość protestów "robotniczych" była wynikiem
    wzrostu cen m.in. mięsa a nie jego braku, czyli wynagrodzenia nie były
    aż tak wysokie, żeby przecietny obywatel mógł sobie pozwolić na
    kupowanie szynki codziennie. Przeglądałem ostatnio moją dziecięcą
    kolekcję kartek [przed ich wyrzuceniem] i zauważyłem, że wiekszość z
    nich nie była realizowana do końca. Z drugiej strony pamiętam, że kiedy
    można było kupować kurczaki zamiast mięsa [też na kartki] to ludzie
    jakoś się do tego nie palili.

    > Czemu teraz tak jest? Bo maja na to nasze przyzwolenie. Ogloszenia
    > typu firma XYZ poszukuje i domyslaj sie , staraj a potem dzwon.
    > Nie to pomylka. Jesli jest to rzetelny pracodawca , nigdy sobie na
    > cos takiego nie pozwoli .Zobaczcie jak oglaszaja sie uczelnie i
    > naprawde dobre firmy. Podaja nazwe , wymagania, czasami telefon .

    Też się nie zgodzę na taką generalizację - moje trzy rozmowy o pracę
    były wynikiem studiowania tzw. ogłoszeń drobnych - w każdym przypadku
    były [są] to firmy wyglądające na w miarę normalne i nie oferujące na
    początek ustawowego minimum [poza firmą oferującą sprzątanie]. A to, że
    nie wypisały wymagań poczytuję sobie za plus, bo równie dobrze mogły w
    ramach uzupełniania ramki wpisac tam jakiś idiotyczny program.

    > Zachecam do wysylania ofert do takich firm a zobaczycie , ze inne
    > uporzadkuja wreszcie swoj poglad na pracownika .

    Ale ja wolę wysłać na drobne, bo z "ramkowych" nigdy nie dostałem nawet
    odzewu. Reszta może wysyłac na "ramkowe", może się wreszcie gdzieś
    załapię. ;)
    A na poważnie - różnice w formach ogłaszania nie przekładają się na
    sposób traktowania pracowników.

    Flyer