PracaGrupypl.praca.dyskusjeporozmawiajmy o pracy › Re: porozmawiajmy o pracy
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: porozmawiajmy o pracy
    Date: Thu, 4 Sep 2003 17:23:27 +0200

    (...ciach..)

    > Z drugiej strony warto poruszyc szacunek dla klienta.

    (...ciach..)

    > Drobiazgi tworza wizerunek firmy i szacunek do pracodawcy i do siebie
    > wyrazamy poprzez szanowanie firmy. Mam tu tez na mysli sprzet firmowy.
    > bardzo popularne jest katowanie firmowych samochodów.

    Dobrze, że ktoś poruszył ten temat bo niestety jest o czym pisać.
    Dla ilustracji trzy konkretne przykłady:

    1. Ponad pól roku temu w składzie budowlanym dwaj młodzi pracownicy
    urządzili sobie ze mnie podśmiechujki bo chciałem kupić "Flizy" a nie
    "kafle" (w małopolsce słowo "flizy" jest powszechnie używne a skład, o któym
    piszę leży w dawnym krakowskim), o "luxferach" powiedziałem "szklane
    pustaki" , zaś nie znając fachowej nazwy "nypli" przywiozłem jeden stary i
    poprosiłem o "7 takich samych złączek". W rezultacie zakupy zrobiłem pare
    kilometrów dalej gdzie nikt nie miał kłopotów ze zrozumieniem o co mi
    chodzi - "dowcipnisie" zmiejszyli obrót swojego pracodawcy o ok 6,5K.

    2. Przed kilku dniami na liście pl.listsrv.chomor-l. podano link do skanu z
    "zabawnym" faksem klienta wysłanym do banku - z zachowanym nazwiska, adresu
    i nr faksu nadawcy. Parę lat temu po sieci krążyłl list niegramotnej
    klientki "era gsm" - również z pełnym nazwiskiem i adresem.
    Nie wiem jak inni, ale ja nie powierzyłbym swoich pieniędzy bankowi, czy
    zlecił usług firmie w którym pracują tacy dowcipnisie - bo mam podstawy
    sądzić, że i w innych dziedzinach firmy te tolerują olewanie podstawowych
    zasad etyki . Nie wspominając już o tym, że nadawcy mogą zaskarżyć firmy o
    złamanie ustawy o ochronie danych osobowych, zarządać odszkodowań czy
    rozdmuchać sprawę w mediach - na pewno nie odbije sie to korzystnie na
    wizerunku i wynikach finansowych firm.

    3. Znajomy chwalił sie na imprezie, że dorobił sobie klucz do sekretariatu i
    jak nikogo nie ma dzwoni do dziewczyny w Niemczech tak że nie obciąża to
    jego limitu. Jak powiedziałem, że to przecież kradzież niezmieszany
    stwierdził, że "okrada złodzieja", który płaci pracownikom jak ostatni
    sknera..

    Fajnie jest narzekać na wrednych pracodawców, ale trzeba też przyznać, że i
    pracownicy stosują chamskie pogrywki.....
    Pozdrawiam
    Paweł