PracaGrupypl.praca.dyskusjenietypowe rozwiązanie umowy o pracę › Re: nietypowe rozwiązanie umowy o pracę
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nietypowe rozwiązanie umowy o pracę
    Date: Tue, 18 Sep 2007 20:47:52 +0200

    W wiadomości news:1190136248.848651.280490@k79g2000hse.googlegrou
    ps.com
    B...@g...com <B...@g...com> pisze:

    > Usłyszałem,
    > że mam 2 tyg wypowiedzenia i tyle, więc muszę pracować do końca
    > września
    To zależy od daty złożenia wypowiedzenia.

    >, ale jeżeli tak zrobię to stracę nową pracę bo tam nie mogą
    > na mnie tyle czekać.
    Dziwne. Tydzień mogą, a dwa już nie? To chyba tak bardzo cię nie chcą. Może
    nie jesteś takim cennym nabytkiem jak sądzisz, a może sprawdzaja na ile
    jesteś zdeterminowany, zeby do nich pędzić (taka informacja może się im
    przydać).

    > Decyzja szefa jest dla mnie niezrozumiała no bo
    > co mu da tydzień mojej pracy skoro sprzedał firmę? Tylko utrudni mi
    > życie i mam wrażenie że o to mu chodzi.
    Zapewne.

    > Dodam, że do dziś nie mam
    > wielu potrzebnych papierów ze strony pracodawcy (bhp itp.). Na jakie
    > przepisy mogę się powołać,żeby rozwiązać umowę ze skutkiem
    > natychmiastowym i czy jest to w ogóle możliwe?
    Rozwiązania stosunku pracy bez wypowiedzenia pracownik może dokonać z
    przyczyn zawartych w art. 55 KP.
    Jeśli zrobi to w okolicznościach nie uzasadniających działania w tym trybie,
    to pracodawca może zastosować art. 61^1 KP i zobaczycie sie w sądzie.

    Istnieje też możliwość jednostronnej rezygnacji z pracy (króko mówiąc -
    porzucenie, rozwiązanie niehonorowe). Za to grozi ci art.52 §1 KP, a także
    konsekwencje materialne wynikające z art. 114 i nast. KP).
    No i oczywiście świadectwo pracy nie będzie zbyt piekne, ale z twojego postu
    wynika, że jesteś tam zatrudniony krócej niż 6 miesięcy, więc możesz o nim
    zapomnieć i się nim nie chwalić.
    Twój wybór...

    --
    Jotte