PracaGrupypl.praca.dyskusjemoja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii › Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    From: Wwieslaw <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    Date: Tue, 18 Aug 2009 02:23:08 -0700 (PDT)

    On Aug 18, 11:04 am, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    > Jakoś moje obserwacje są zbieżne z obserwacjami innych osób.
    > Może bład polega na tym, że ty porównujesz kredyt _już zaciągnięty_
    > kiedyś tam, z aktualnymi warunkami rynkowymi?
    Podalem aktualna marze kredytu.

    > To jak płacisz kredyt 1500, to nie masz opłat?
    Kredyt na 250000 dfaje rate ~1200, czyli tyle co czynsz najmu.

    > Nie musisz mieszkania wyposażyć? W gołych ścianach chcesz
    > mieszkać i gotować na rozpalonym z gazet ognisku?
    > Koszt samego zakupu to nie jest jedyny koszt.
    A kto mowi, ze trzeba kupic z rynku pierwotnego? Mozna z drugiej reki
    miec juz wyposazona przynajmniej kuchnie i lazienke.

    > Kupione kiedy?

    4.08.2009. Za miesiac sie przeprowadzam. Blisko Strzałowej :)

    > Ale rozumiesz, że inaczej wyglądają koszty życia w danym mieszkaniu,
    > a wynajmowania go? Jak mieszkanie wynajmujesz (komuś) to płacisz tylko
    > ratę. Jak tam mieszkasz to: remontujesz, ubezpieczasz, wyposażasz
    > porządnie i ponosisz te same opłaty do spółdzielni, które pominąłeś
    > pisząc "rata kredytu 1500".
    Oplaty do spoldzielni zazwyczaj nie sa wliczone w cene najmu.

    > Odbijam piłeczkę:
    > Udało Ci się wyjątkowo korzystnie kupić nieruchomośc i uogólniasz.
    Nie wyjatkowo korzystnie, tylko normalnie, spedzajac 3 miesiace na
    szukaniu, ogladaniu, liczeniu i targowaniu.
    oczywiscie, kupujac pierwsze napotkane mieszkanie, na pierwszy z
    brzegu kredyt, moze byc drozej.

    > Nowe mieszkanie w Poznaniu w 2009 spokojnie można było wynająć poniżej
    > 100 zł.
    Jaki metraz? Bo przy 40 metrach rata bedzie do 900 zlotych.

    > Ale to trzeba już np. chcieć korzystać z samochodu do dojazdu do pracy.
    > Jak chcesz korzystać z KM, to już Ci się te opcje kurczą.
    Ale to Ty rzuciles przyklad Puszczykowa, ktore jest znacznie dalej i
    gorzej polozone niz Plewiska graniczace z miastem.

    > Wynajem też potaniał, to po pierwsze. Po drugie, nie liczysz w ogóle
    > faktu że owszem ceny poszły w dół, ale marże kredytów poszły ostro
    > w górę, a o kredytach w CHF i na 100% to można już praktycznie
    > zapomnieć.

    1. Nieprawda ze ostro w gore
    2. Nieprawda, ze mozna zapomniec - mniej jest takich ofert, ale sa.
    Zamiennie mozna brac EUR, bardziej dostepne, kurs i stopy procentowe
    silnie skorelowane z CHF.

    JK