PracaGrupypl.praca.dyskusjemoja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii › Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    From: Wwieslaw <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    Date: Tue, 18 Aug 2009 01:54:16 -0700 (PDT)

    On Aug 18, 10:30 am, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > W Toruniu mieszkania po 2 tysiące za metr są do kupienia? Chyba, że nie
    > uwzględniasz obecnych marż bankowych - podpowiem - przez ostatnie jakieś
    > 10 miesięcy bardzo wzrosły...

    Kredyt wyplacony przedwczoraj - marza 2,1%. owszem, wyzsza niz 1-2
    lata temu, ale czy "bardzo" wyzsza?
    Dobry kredyt w walucie 2006/2007 mial marze okolo 1,5%, w PLN okolo
    1%.
    0,5% roznicy w marzy przy 200000 zlotych kredytu przeklada sie na
    kilkadziesiat zlotych miesiecznie, 1% - okolo 100. Czy to jest az taka
    dramatyczna roznica?

    Problem jest taki, ze niektorzy grupowicze (vide W. Bancer) podaja
    ksiezycowe ceny nieruchomosci - byc moze w nadziei, ze podnosi to
    status "ich" miasta.
    Ja twierdze, ze w Poznaniu mozna kupic mieszkanie za 250000 zlotych,
    W. Bancer - ze 500000-700000,

    Ty twierdzisz, ze marze bardzo wzrosly, ja twierdze, ze umiejetnie
    poruszajac sie w ofercie bankow mozna znalezc dobry kredyt.

    > Dodatkowo, w kupionym mieszkaniu tez masz
    > opłaty stałe, więc musisz dopisać troszkę.

    Ale te oplaty sa rowniez w wynajmowanym, 90% ogloszen o wynajmie
    opiera sie na formule: czynsz najmu + oplaty.
    Podatek od nieruchomosci to grosze w calej sumie.

    > O ile się zgadzam, że ceny
    > spadają, o tyle wyliczenia dotyczące rat i calościowych kosztów, masz
    > troszkę księżycowe moim zdaniem...

    Ale to sa wartosci rzeczywiste, a nie ksiezycowe. Mam na to PITy,
    faktury i wyciagi z banku.

    Mieszkanie bylo kupione po ~2400/m2 + wykonczenie, teraz mozna znalezc
    w okolicach 3500 - rata wzrosnie do 700 zlotych, wciaz zyskowny
    interes. Oczywiscie 300 brutto to nie jest powalajacy dochod, ale
    uzywajac go do nadplacania kapitalu kredytu mozna dosc szybko dorobic
    sie wolnego od obciazen lokalu.

    JK