PracaGrupypl.praca.dyskusjemoderowanie ppo › Re: moderowanie ppo
  • Data: 2004-08-25 00:34:17
    Temat: Re: moderowanie ppo
    Od: DT <d...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Aug 2004 00:44:57 +0200, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Dokladnie. Ja to widze tak:

    Dobrze.

    Ponieważ jestem złośliwy, swoje zaangażowanie uzależniam od
    faktycznego (nie pozornego, czy tylko deklarowabego) zaangażowania
    TBrzezińskiego, z którym ścieramy się w dyskusjach (pamiętaj, że
    świadomie obiecałeś pomoc techniczną - mam badzieję, że się nie
    wycofasz...)

    Jeśli Sigurd plan zaakceptuje i potwierdzi, że zajmie się stroną
    techniczną ja obiecuję również zaangażować się w procedurę
    przeprowadzenia zmian - chodzi o zmiany merytoryczne - nie mam nic co
    do OSOBY moderatora (ów) poza wymogiem łączenia kompetencji z kulturą
    osobistą i _bezwzględnym_wymogiem_ używania głowy podczas wykonywania
    obowiązków.

    Podejmuję się również próby kontaktu i mediacji z "właścicielem" w
    celu oddania części władzy nad zasadami rządzącymi ppo.

    Konkretnie - widzę sens jedynie w zmianie zasad działania grupy, nie
    moderatorów.

    Wstępnie proponowałbym następujące zmiany (poniżej sygnalizuję co do
    zasady, w odpowiedzi na post Krzysztofa, nie sprawdzałem oryginału):

    !!!
    Podkreślam - rzucam to WYŁĄCZNIE JAKO WSTĘPNE PROPOZYCJE - piszę z
    głowy, na szybko, podstawie doświadczeń własnych i odbytych tu wielu
    durnowatych dyskusji:
    !!!

    I. Pierwsze primo - faq od Krzysztofa:

    1. Publikować FAQ na PPO 1 raz w tygodniu.
    2. Udzielać skwitowania moderatorom, jak prezesom zarządów - raz w
    roku :-)

    Moje propozycje "na szybko" i do opracowania to:

    >Aby Państwa ogłoszenie pojawiło się na grupie pl.praca.oferowana, musi
    >spełniać następujące wymagania:
    >
    >1. musi to być oferta pracy - dla szukających pracy istnieje
    > grupa pl.praca.szukana
    >2. w temacie (ang. subject) musi być określone miejsce pracy
    >3. w temacie (ang. subject) musi być określony charakter pracy - jeśli
    >praca
    > ma charakter zdalny lub ogólnopolski - taka informacja także musi
    >pojawić
    > się w temacie

    Tu pomyślałbym nad zapisem, który będzie definiował, czy praca będzie:
    a/ Stricte biurowo/urzędnicza (8h za biurkiem)
    b/ Zadaniowa-biurowa (może wystąpić co najmniej opcja w biurze, bądź
    praca zdalna)
    c/ Kompetencyjna/specjalistyczna (Pracownik sam wybiera styl pracy)
    c/ Mobilna (handel ofertowy wszelaki i wymagający kontaktu z Klientem)
    d/ Obnośna

    >4. w treści musi znajdować się dokładny opis stanowiska pracy, a także
    > wymagań i propozycji pracodawcy odnośnie danego stanowiska pracy
    >5. w treści musi być określona forma zatrudnienia (np. umowa o pracę,
    > umowa o dzieło)

    Opis tak. Forma umowy nie - myślę, że ważniejsze jest określenie, czy
    praca jest stała, czy zadaniowa / okresowa.

    Mamy taką a nie inną sytuację na rynku i FORMA umowy jest sprawą
    wtórną do innych ustaleń - często stosuje się formułę KWOTY
    przeznaczonej na wykonywanie danej funkcji miesięcznie - decyzją
    Pracownika pozostaje, czy chce mieć dzieło (50% kosztów), czy zlecenie
    (brak odpowiedzialności za wykonanie "dzieła", stosunek pracy, ale i
    ZUS), czy etat (stabilność, wysokie koszty fiskalne).

    >6. w treści musi znajdować się nazwa firmy i kontakt do pracodawcy
    >(koniecznie
    > email, ewentualnie adres pocztowy, telefon)
    >7. w jednym artykule może znajdować się TYLKO jedna oferta pracy
    Tak.

    > zlikwidowane. musi mieć poprawnie zakodowane polskie litery zgodnie z
    >normą
    > ISO-8859-2 (o ile ogłoszenie zawiera polskie litery) - dopuszczalne
    >jest
    > ustawienie kodowania ISO-8859-1 lub US-ASCII w przypadku braku polskich
    > liter w ogłoszeniu

    Ogłoszenie ma mieć (opcje!):
    - ogonki w ISO-8859-2
    - brak ogonków

    Ogłoszenie od Pracodawcy [ZIDENTYFIKOWANEGO przez Moderatorów, z danym
    IP, z danej firmy] zostanie JEDEN RAZ W KWARTALE puszczone bez
    zachowania niniejszych zasad, z powiadomieniem nadawcy o popełnionych
    błędach i sposobie ich naprawienia.

    >8. nie może zawierać żadnych zbędnych dodatków np. ms-tnef, vcard, gif
    > - zarówno w treści, jak i w załączniku
    Tak.

    >9. nie może być napisany w HTML-u.
    Zaczynam mieć wątpliwości, ale myślę, że tak...

    >10. ogłoszenie z daną ofertą pracy może zostać wysłane ponownie nie
    >wcześniej
    > niż po 2 tygodniach od ostatniej publikacji na grupie
    >11. zabronione jest wysyłanie ogłoszeń dotyczących tylko i wyłączenie
    > współpracy firm
    Polemizowałbym... A może tydzień, a nie dwa i może dopuścić współpracę
    firm ??? Pozostawiam do decyzji.

    >Moderator może, ale _nie musi_ poinformować o odrzuceniu ogłoszenia.Czas
    >oczekiwania na publikacje wynosi do 24 godzim.

    Moderator MUSI udzielić odpowiedzi, CO NAJMNIEJ w postaci
    autorespondera dokonywanego przez skrypt, z podaniem informacji z
    jakiego powodu post został odrzucony.

    Odpowiedź dotyczącą CO NAJMNIEJ PIERWSZEGO błędu na jaki trafł robot
    bądź moderator MUSI otrzymać początkujący użytkownik, żeby wiedzieć
    dlaczego "zjadło" wysłany przez niego 1, 2, 3 i 10 razy post...

    Posty muszą zostać odesłane w ciągu 24h po moderacji (w tym
    automoderacji), lub wszystkie bez wyjątku.

    II. Propozycje końcowe:

    1. Każde ogłoszenie odrzucone na etapie moderowania będzie skutkować
    wysłaniem na (jeśli podany) podany adres emaila z opisem popełnionych
    błędów i sposobie ich usunięcia.

    2. Automatyczne "Doklejanie" na końcu każdego ogłoszenia formułki typu
    "Ogłoszenie zamieszczone zgodnie z FAQ grupy dostępne do wglądu pod
    adresem.... Za treść ogłoszenie odpowiada wyłącznie autor... itede"

    3. Wprowadzenie stałego wątku dot. zmian w regulaminie grupy
    zgłaszanych przez Użytkowników ppo na ppd. Widziałbym to tak, że
    użytkownicy swoje żale kierują na PPD i konkretnie formułują w żądania
    danym temacie. Raz na 6 m-cy odbywa się głosowanie zatwierdzające i
    zmiany zostają wprowadzone do faq pod warunkiem, że:
    a/ Przechodzą bezwzględną większością 75% głosów
    b/ Mieszczą się w zakresie kompetencji oddanych przez właściciela "w
    ręce ludu".

    Tak "na szybko" to tyle. Jeśli Sigurd wyrazi akcept to jestem gotów
    się tym dalej zająć. Wybrałem Sigurda ponieważ:
    - mimo teoretycznych różnic chyba łączą nas poglądy
    - wygląda jakby miał sporą wiedzę proceduralno - techniczną
    - osobiście zna obecnych moderatorów [ze studiów ?]