PracaGrupypl.praca.dyskusjejak zapytac o podwyzke?? › Re: jak zapytac o podwyzke??
    From: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak zapytac o podwyzke??
    Date: Wed, 3 Dec 2003 16:27:57 -0800
    Sender: n...@o...pl@pierdol.ninka.net

    On Wed, 3 Dec 2003 22:13:44 +0000 (UTC)
    "kasia war" <k...@N...gazeta.pl> wrote:

    > pracuje,wiem ze jestem dobrym i potrzebnym pracownikiem.Oczywiste jest
    > ze chcialabym zarabiac wiecej.Tylko jak w skuteczy sposob poruszyc ta
    > sprawe??Ma ktos jakies rady?

    1. poprosic o 10 minut romowy na osobnosci swojego przelozonego. wybrac
    (o ile to mozliwe) taki czas, kiedy szef nie jest zagodniony,
    zestresowany czy zdenerwowany. gdybys miala okazje zrobic to na
    polformalnym spotkaniu w cztery oczy np. w knajpie przy piwku czy kawie
    byloby optymalnie. im luzniejsza i przyjemniejsza atmosfera tym wiecej
    osiagniesz (oczywiscie nie mozna przeginac i pojsc sie uchlac w trupa z
    szefem).

    2. zaczac od podkreslenia swoich zaslug w firmie, najlepiej konkretow (o
    ile to mozliwe) w postaci ze tutaj uratowalam firme przed staratami na x
    zlotych, tutaj przyczynilam sie do zarobienia x zl. generalnie chodzi o
    to, zeby pokazac, ze przyczyniasz sie walnie do zwiekszenia zyskow firmy
    badz w jakis inny sposob przyczyniasz sie do jej rozwoju etc. - w
    zwiazku z tym jestem cennym pracownikiem w zwiazku z tym danie ci
    podwyzki jest jak najbardziej uzasadnione.

    3. przemysl cala sprawe w domu, wypisz sobie na kartce w punktach swoje
    sukcesy i potkniecia. przygotuj sie na odparcie kazdego zarzutu w razie
    czego. jesli bedziesz musiala sie tlumaczyc badz bronic z zarzutow
    staraj sie to zrobic spokojnie, bez nerwow, zajakniec i przede wszystkim
    _nie_ zwalac winy na innych pracownikow czy na to, ze za malo dostawalas
    pieniedzy. twoim celem tutaj bedzie przekonanie pracodawcy, uczysz sie
    na kazdym popelnionym bledzie i ze nie popelniasz go drugi raz.

    4. przygotuj sie mentalnie na to, ze byc moze dostaniesz odpowiedz typu
    "jak sie nie podoba to prosze szukac innej pracy". przygotuj sie na to.
    nie odgrazaj sie, nie wsciekaj. w takim wypadku lepiej zmilczec lub
    grzecznie odpowiedziec "dziekuje za uswiadomienie mi, ile moja raca jest
    dla panstwa warta" i zaczac sobie szukac nowej roboty.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun