PracaGrupypl.praca.dyskusjejak obnizenie podatku przeklada sie na zwiekszenie ilosc miejsc pracy › Re: jak obnizenie podatku przeklada sie na zwiekszenie ilosc miejsc pracy
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak obnizenie podatku przeklada sie na zwiekszenie ilosc miejsc pracy
    Date: 25 Jun 2003 19:17:23 -0700

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:

    > http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030625/publi
    cystyka/publicystyka_a_4.
> [...]
    > pomysł podatku liniowego (co prawda w bardzo mętnej formie), więc wyraźnie
    > pani Gilowska chce go przelicytować na zasadzie "nasz propozycja podatku
    > liniowego jest lepsza".
    >
    > Cały ten artykuł sprawia wrażenie tekstu propagandowego, a nie
    > profesjonalnego.
    >
    > Jeśli chcesz znać moje zdanie na ten temat, to jestem jak najbardziej za
    > obniżeniem podatków i podatkiem liniowych.
    > Jest tylko jeden drobiazg - obniżanie podatków, czyli zmniejszenie wpływół
    > do budżetu, bez odpowiedniego obniżenie wydatków budżetu to jakieś oszustwo.

    przeciez ona pisze o tym, ze trzebaby wtedy ograniczyc i wydatki.

    > Zaś w artykułe pani Gilowskie nie ma nawet wzmianki na ten temat (to znaczy
    > jak obniżac wydatki).

    oh czyzby, a to to co:
    ---------------
    (...)

    Ale i wówczas nie zdołamy utrzymać obecnych
    udogodnień socjalnych, wśród których na szczególną uwagę zasługuje fakt
    przeznaczania na renty ponad 6 proc. PKB (w ramach ZUS 4 proc. i w ramach
    KRUS 2 proc.), z czego połowę opłacają wszyscy pracodawcy i pracownicy w
    postaci składek rentowych, a resztę finansuje budżet państwa, też z naszych
    wspólnych pieniędzy. Jest to oczywiście światowy rekord i nawet tak
    opiekuńcze państwa jak Francja lub Niemcy nie sięgają nam do pięt, asygnując
    na ten cel tylko 1 proc. PKB. Oczywiście mamy alternatywę - porządkowanie i
    racjonalizacja finansów publicznych.

    jak dla mnie sugestia wyraznie jasna.
    a ze artykul na temat "podatek liniowy a sprawiedliwosc spoleczna" a
    nie na temat "jak zredukowac dlug publiczny i wydatki publiczne" to
    sie wiecej nad tym tutaj nie rozwodzi.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net