PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy to jest legalne? › Re: czy to jest legalne?
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy to jest legalne?
    Date: Fri, 07 Nov 2003 00:44:32 +0100

    Greg napisał:

    > Nie ma? Znaczy jak... to sa roboty przymusowe? Bo mnie sie zawsze wydawalo,
    > ze jakis przedsiebiorca zglasza zapotrzebowanie na prace, na nie odpowiada
    > jakis czlowiek oferujacy swoja sile robocza i jesli sie dogadaja to
    > rozpoczyna sie wspolpraca.

    Nie chce mi się teraz wyciągać jakichś podręczników do ekonomii [a dawno
    była] - szukane słowo to plastyczność, albo coś w ten deseń - ogólnie -
    przy opisie obecnej sytuacji rynkowej, w handlu niedzielnym, można
    pominąć całkowicie zgodę, czy brak zgody pracowników, bo jako zmienna
    ekonomiczna są obecnie bardzo "nieczuli"/"plastyczni" [no, cholera nie
    pamiętam] na zmianę warunków pracy - zgodzą się na wszystko [prawie]. I
    dlatego neguję istotne znaczenie OBECNIE "woli" pracowników - bezrobocie
    spadnie do 5% i wtedy zmieni się charakterystyka tego "elementu" -
    będziemy mogli pogadać sobie o woli.

    Z punktu widzenia pracownika, to są roboty przymusowe - jest on
    postawiony przed wyborem - bezpieczeństwa czy wolności [czy co tam sobie
    wstawisz z wyższych potrzeb] - identyczny komplet pojawi się przy
    prawdziwych robotach przymusowych - do opisu wymiaru psychicznego
    sytuacji należy wziąść pod uwagę warunki zewnętrzne i wewnętrzne
    człowieka. I wszystko jest OK!, dopóki ktoś nie zacznie przeginać i
    twierdzić, że pracownicy sami chcą pracować w niedzielę, na podstawie
    tego, że pracują - o tym czy faktycznie chcą, można się dopiero
    wypowiadać po w miarę obiektywnym badaniu, a nie po tym, że nikt z
    pracowników nie protestował.

    Flyer

    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)