PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
    From: "Maura" <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
    Date: Mon, 9 Dec 2002 15:48:35 +0100

    "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> wrote in message
    news:asvggh$nks$2@news.onet.pl...

    > Jeśli nie jest nieudacznikiem, to znajduje prace w ciągu miesiąca.

    > Pobieranie zasiłku owszem, kreuje.

    Wiesz Adamie, mam w swoim otoczeniu inny problem. Moja matka pracowala
    przeszlo 30 lat. W tym 15 lat na dwoch etatach. Potem otworzyla wlasna
    dzialalnosc, ktora dzialala bardzo preznie i przynosila godziwe zyski jednej
    osobie. Pozniej rynek na dystrybuowane przez nia produkty bardzo sie
    skurczyl, wrocila do pracy na etat. W sumie wplacila do budzetu panstwa
    wielkie pieniadze w postaci podatkow, skladek na zusy, etc.
    Niestety, 3 lata temu miala bardzo powazny zawal. Kilka miesiecy w
    szpitalach, powazne operacje, potem ostry rygor "lozkowy". Po swojej
    chorobie dostala odszkodowanie od swojego ubezpieczyciela i odszkodowanie od
    pracodawcy (udowodniono ze zawal mial scisly zwiazek z wykonywana praca).
    Przez 9 miesiecy byla na zwolnieniu, potem miala polroczny zasilek
    rehabilitacyjny, nastepnie przydzielono jej rente - jako ze nie jest zdolna
    do pracy.
    Rente zabrano jej po roku - orzecznik ZUsu stwierdzil ze sie nadaje do
    pracy.
    Przez te 3 lata badali ja specjalisci od chorob serca, znani profesorowie -
    niestety stan jej zdrowia pogorsza sie ciagle.
    Przez te 3 lata starala sie takze o jakas prace - mnostwo firm chcialo by
    dla nich pracowala, szykowali umowy o prace. Niestety, badania wstepne
    kazdorazowo wykluczaly mozliwosc wykonywania zawodu.
    Dlatego moja mama z czystym sumieniem poszla 3 czy 4 miesiace temu
    zarejestrowac sie w urzedzie pracy - po to placila wszystkie podatki,
    skladki i inne - moze z tego teraz skorzystac.
    Po ostatnich swoich badaniach zlozyla do zusu wniosek o przywrocenie renty -
    nie chodzi tu bynajmniej o kase, lecz o zasade. Jak to jest mozliwe ze nikt
    jej nie zatrudni ze wzgledu na stan zdrowia a ZUS twardo twierdzi ze ona sie
    pracy nadaje?

    A o co mi chodzi? Nie kazdego mozna nazwac pasozytem. Wrecz przeciwnie, to
    miedzy innymi moja matka lozyla na panstwo (i wydatki z tym panstwem
    zwiazane czyli np. bezrobotnych) przez 30 lat. Teraz moze odbierac swoj dlug
    od panstwa... I ja jej nie nazwe wykreowanym pasozytem bo pobiera zasilek.
    Ten zasilek jej przysluguje - skladke na niego zaplacila juz dawno temu...

    Maura