PracaGrupypl.praca.dyskusjeZnajomosci › Re: Znajomosci
  • Data: 2002-06-20 06:03:04
    Temat: Re: Znajomosci
    Od: c...@a...pl (Cezary Stypulkowski) szukaj wiadomości tego autora

    From: "AndY" <a...@i...pl>
    To: <p...@n...pl>
    Sent: Wednesday, June 19, 2002 12:47 PM
    Subject: Re: Znajomosci

    > tylko

    [...]
    >Bez nawet cienkich koneksji nie ma raczej duzych sznas na zalapanie sie do
    >firmy a to z uwagi na (zaryzykuje wypunktowac drazliwy temat):

    >- w pierwszej kolejnosci - rodzina - poza konkurencja (9%)

    to akurat zalezy od wielkosci firmy, jesli firma jest typowo "rodzinna" to
    tak wlasnie jest
    zadaj sobie pytanie - czy chcialbys pracowac z rodzina?
    IMO najlepiej sie wspolpracuje z zupelnie obca osoba, nawet nie znajomym (na
    poczatku)

    >- w drugiej kolejnosci dostaja robote ludzie z koneksjami ktorzy maja
    wysoko
    >postawionych rodziców oraz bliską rodzine a co szefom firmy moze przyniesc
    >kozysci (ojciec jest szefem w urzedzie skarbowym itp) (10%)

    tu niestety sie zgadzam...

    -> pozniej sa osoby ktore sa polecane bardzo bardzo goraco, wrecz proszac,
    >przez pracownikow firmy (ktorych szef oczywiscie lubi - bo inaczej nie ma
    >sensu :)) bo kazdy pracodawca woli u siebie kogos jednak z poleceniea
    (jesli

    ja tez bym wolal z polecenia, bo wiem ze to moze byc wartosciowa osoba,
    polecilbys osobe, ktora nic nie umie? ja bym sie pozniej ze wstydu spalil...

    >- pozniej osoby ze slabym poparciem na zasadzie "Panie dyrektorze mam
    >znajomego ktory chcialby bardzo, w miare dobry jest no i obieclaem ze
    >zapytam .. coz robic" argumentacja to samo co wyzej tylko w mniejszym
    >stopniu (50%)

    j.w
    >- z ulicy ... (1%)

    hmmm kazda swoja prace dostalem wlasnie z ulicy a jest to moja juz 5 praca
    (inna bajka ze wtedy bylo duzo latwiej, a nawet Cie podkupowali ;))

    pozdrawiam
    Czarek