PracaGrupypl.praca.dyskusjeŻeby się młodzieży z branży IT w dupach nie poprzewracało... › Re: Żeby się młodzieży z branży IT w dupach nie poprzewracało...
    From: k...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Żeby się młodzieży z branży IT w dupach nie poprzewracało...
    Date: 26 Sep 2006 07:28:42 -0700

    > Absolutnie nie zamierzam płacić
    > za tworzenie sztuki dla sztuki po to tylko, aby ktoś miał satysfakcję z
    > naprawdę dobrze napisanego programu. Pamiętaj, że program to _tylko_
    > produkt. Tak jak wszystko inne.

    Są programy które mogą być pisane byle jak i takie których
    tworzenie byle jak się po prostu nie opłaca. Nie wiem czy ty
    pisałeś kiedyś program w grupie jak niby sobie wyobrażasz pisanie
    aplikacji byle jak w takim zespole? No niby się da ale taka praca jest
    mniej efektywna jeśli chodzi o czas (bo ciągle się coś nie zgadza i
    nie chce działać). A jak ktoś odejdzie z zespołu to się wszystko
    wali.

    Jeśli system w przyszłości ma się rozwijać to kod musi być
    napisany tak aby była taka możliwość (a to jest dość trudne)
    wymaga dużej wiedzy i doświadczenia. Choć wcale wbrew temu co po
    niektórzy sądzą pisanie programów dobrze zaprojektowanych i dobrze
    działająch nie zajmuje więcej czasu. Wręcz przeciwnie czas się
    oszczędza.

    Naprawde rozbudowane systemy muszą dużo kosztować. Oczywiście wiele
    firm chce zaoszczędzić na takich systemach kierując się tylko
    ceną. Czasami zdażają się nawet przypadki że zleca się takie
    systemu pojedyńczemu programiście którzy siedzi nad takim systemem
    przez rok. Firmy też klecą u siebie działy z programistami którzy
    są dopiero po studiach i w 90% przypadków kończy się to
    zamknięciem projektu po paru miesiącach jego działania i tworzeniem
    kolejnej i kolejnej jego wersji która spełnia kolejne
    funksjonalności. W efekcie okazuje się że stworzenie finalnej wersji
    (o ile w ogóle klient się wcześniej nie zniechęci) kosztuje dużo
    więcej niż zlecenie tego pożądnej firmie piszącej software (która
    ma realne ceny). Oczywiście nie mówie tu o firmach które mają ceny
    z kosmosu.