PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarobki projektanta instalacji › Re: Zarobki projektanta instalacji
    Date: Fri, 14 May 2010 21:42:34 +0200
    From: quasi <s...@s...spamem.pogania>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zarobki projektanta instalacji

    W dniu 2010-05-14 18:20, Norbert pisze:

    > Mam kumpla, jest rok po studiach Inzynierii Srodowiska na AGH w Krakowie.

    (...)

    > Po studiach przez pol roku odbywal praktyke na stanowisku projektanta
    > instalacji grzewczych i wentylacyjnych.

    (...)

    > No i teraz meritum. Nie znam sie na tej branzy, moja to IT, ale troche mnie
    > zdziwilo, gdy sie dowiedzialem, ze w obecnej pracy (juz nie staz, a umowa o
    > prace) na stanowisku projektanta instalacji grzewczych, gazowniczych i
    > klimatyzacyjno-wentylacyjnych zarabia 1400 pln netto.

    (...)

    > Czy takie zarobki to norma czy po prostu jest dymany?

    Ja tam się nie znam, ale wydaje mi się że rok po studiach może pracować
    nie jako projektant ale co najwyżej *asystent projektanta*. Aby być
    samodzielnym projektantem należy posiadać uprawnienia budowlane.

    Aby takowe uprawnienia zdobyć należy odbębnić ileś tam lat praktyki czy
    to w biurze projektowym czy na budowie oczywiście praktyka musi być
    udokumentowana w zeszycie praktyk, oczywiście projektant prowadzący musi
    taką praktykę podpisać, a po co hodować sobie konkurencję? Biura
    projektowe żerują na tym, że jak człowiek u nich robi praktykę to płacą
    mu grosze.

    Sam jeszcze studiuję, ale od starszych kolegów czy wykładowców z uczelni
    wiem, że właśnie tak to wygląda (płace też wyglądają podobnie).

    Dodam, że moją branżą w przyszłości (jeżeli chciałbym iść w tym
    kierunku) byłyby instalacje elektryczne.

    --
    quasi pozdrawia