PracaGrupypl.praca.dyskusjeZapraszam do dyskusji o agencjach pracy › Re: Zapraszam do dyskusji o agencjach pracy
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zapraszam do dyskusji o agencjach pracy
    Date: Wed, 08 Sep 2010 12:25:17 +0200

    W dniu 2010-09-08 12:09, Kapsel pisze:

    > Agencje pracy za podstawowy cel mają generowanie zysku. A zysk ten generują
    > oczywiście na swoich klientach, czyli - docelowo - pracownikach.

    Nie sposób się z tym zgodzić. Po pierwsze: agencje nie mają prawa
    pobierać opłat od pracowników. Po drugie: w znanych mi firmach
    zatrudniających pracowników tymczasowych, koszt tych pracowników był
    wyższy niżby ta sama firma zatrudniła ich na etacie. Za tę wyższą cenę
    otrzymuje się jednak bardziej "mobilnego" pracownika.

    To, ile pracownik dostaje na rękę, jest raczej nieskorelowane z samym
    faktem pośrednictwa agencji lub jej braku.

    Zatem jeśli ktokolwiek za to płaci, to pracodawca.

    --
    Liwiusz