PracaGrupypl.praca.dyskusjeWalka z bezrobociem (długie) › Re: Walka z bezrobociem (dłuzsze)
  • Data: 2002-03-20 19:13:36
    Temat: Re: Walka z bezrobociem (dłuzsze)
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jag wrote:

    > Jeżeli polska firma potrafi produkować towary spełniające
    > te zasady, z pewnością nie ma problemów ze zbytem.

    Naiwny, naiwny :)

    > Jeżeli nie, to niech się
    > zajmie czymś innym. Nie mam ochoty na ponowny skansen techniczny w Polsce,
    > raz już to przeżyłem.

    Oj juz nie taki mlody, a taki naiwny :).

    To nie tak - kiedys jedna firma reklamowala w telewizji napoj wzmacniajacy dla
    dzieci - badania jakiejs organizacji konsumenckiej dowiodly, ze jest to zwykle
    kakao:)) Czego dowodzi ta opowiastka? Ze dobry towar to taki, ktory mozna
    przedstawic
    klientowi jako dobry za pomoca technik marketingowych. Tylko tyle - a polskie
    firmy
    walcza z zachodnimi koncernami na warunkach calkowitej nierownosci - jedyny atut

    - tania sila robocza to za malo. Firmy zachodnie maja wszystko - ogromne budgety

    reklamowe, rozbudowane sieci dystrybucji, niektore wlasne banki kredytujace
    zakup
    np GE, czasem kupiona tu fime-corke za pomoca ktorej moga wykorzystywac
    mechanizm cen transakcyjnych, czasem nowa fabryke ze zwolnieniami podatkowymi
    (to chyba w przeszlosci). Dzieki produkcji na skale masowa ich koszty wzglednie
    stale
    sa o wiele nizsze, niz ich polskich konkurentow. Nie ma rownosci w dostepie do
    kapitalu
    w Polsce sa wyzsze stopy procentowe i skomplikowane procedury uzyskania
    kredytow,
    niz na Zachodzie. Polskie firmy nie maja poparcia panstwa a zachodnie tak.
    Zachodnie
    firmy skutecznie lobbuja (chociazby nie wprowadzanie podatku importowego). Mozna

    by powiedzie, ze wszystko w tym kraju jest po ich mysli (no moze za wyjatkiem
    jasnego
    przejrzystego prawa i sprawnego aparatu administracyjnego - ale i to dziala na
    ich
    korzysc - nie pytajcie dlaczego) - kuriozalny kurs zlotego -bedacy odbiciem
    czego?,
    A polskie firmy to: brak know-how, zle (zachowawcze) zarzadzanie, czasem silne i
    glupie
    zwiazki zawodowe. Jezeli komus sie w tych warunkach udaje - slyszalem o kilku
    firmach
    - to ja jestem pelen podziwu.

    Bedzie gorzej
    Pozdrawiam