PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop-jak to jest? › Re: Urlop-jak to jest?
    From: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop-jak to jest?
    Date: Mon, 03 Apr 2006 22:26:37 +0200

    > A bedziesz tak mily i podrzucisz link do paragrafu, czy czegos? Bo moja
    > ksiegowa tez sie ostatnio ze mna klocila, ze urlopu nie liczy sie na zadne
    > godziny tylko dni, i ze mam tych dni polowe wzgledem normalnego calego
    > etatu :[
    połowa etatu jest równoważne z połową urlopu, prawda? czysto matematycznie -
    albo dzielimy dni na połowę (czyli połowa dni po 8 godzin, z pełnego
    etatu), albo dzielimy godziny (czyli połowa ze 160 lub 208 godzin przy
    urlopie z pełnego etatu)
    Dalej - jeżeli byloby tylko podział na dni - to jak rozliczyć urlop osobie,
    która pracuje na pół etatu np. trzy dni w tygodniu, np. pon i wt po 8
    godzin, czwartek 4 godziny? dlatego się to liczy przeliczając na godziny.
    Bo licząc niekorzystnie dla pracownika, że urlopu jest połowa, czyli - jak
    mówią wasi pracodawcy - np. 13 dni po 4 godziny dawałoby w rezultacie 62
    godziny urlopu, co nijak się nie przekłada na połowę z 208 godzin.

    a podstawa prawna? KP, DZVII, rozdz1, art 154 par2
    § 2. Wymiar urlopu dla pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu
    pracy ustala się proporcjonalnie do wymiaru czasu pracy tego pracownika,
    biorąc za podstawę wymiar urlopu określony w § 1; niepełny dzień urlopu
    zaokrągla się w górę do pełnego dnia.

    --
    ---- to tylko moje zdanie ---