PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o prace - czy ten zapis jest poprawny? › Re: Umowa o prace - czy ten zapis jest poprawny?
  • Data: 2003-10-29 18:02:31
    Temat: Re: Umowa o prace - czy ten zapis jest poprawny?
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kamil" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bnoe4i$gg$1@inews.gazeta.pl...
    > Wedlug KP ( za komentarzem prof Florka i prof Zielinskiego - C.H. Beck)
    > umowa moze zawierac klauzule o zakazie pracy u innego pracodawcy bez
    wzgledu
    > na forme zatrudnienia, nawet gdy profil jego dzialanosci nie jest
    > konkurencja dla zatrudniajacego
    > Podstawa prawna art 101 KP
    >
    > Proponuje sprobowac przenegocjowac umowe jsli jej nie podpisales i zmienic
    > ten zapis na lagodniejszy np "...nie moze bez zgody pracodawcy nie bedzie
    > swiadczyl dzialanosci na rzecz innych.... "

    Art 101 KP mówi o zakazie konkurencji. Zakaz konkurencji powinien dotyczyć
    przedmiotu działalności pracodawcy a nie działalności losowo wybranej przez
    pracodawcę. Punkt umowy brzmiący: "Pracobiorca zobowiazuje sie ze w czasie
    trwania stosunku pracy nie bedzie prowadzil zadnej dzialalnosci na rzecz
    innych podmiotów gospodarczych" jest zbyt ogólny.Można wpisać do Umowy o
    pracę zakaz konkurencji, powinien być on być jednak jak najbardziej
    uszczegółowiony. Mówiąc brutalnie: g... pracodawcę obchodzi co robię po
    godzinach pracy w jego firmie, jeśli moja działalność nie przynosi jemu
    szkód.

    W normalnym kraju, w którym podaż usług prawniczych byłaby większa od popytu
    na nie, tacy pracodawcy jak ten proponujący wpisanie zakazu pracy dawno
    poszedłby z torbami.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki