PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa lojalnościowa › Re: Umowa lojalnościowa
    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa lojalnościowa
    Date: 19 Nov 2003 09:42:47 +0100

    > Witam,
    > A mianowicie żona została wysłana przez firmę na studia podyplomowe.

    najpierw podstawa prawna: "Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej oraz
    Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 12 października 1993 r. w sprawie
    zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wykształcenia ogólnego
    dorosłych." i zgodnie z tym Rozporządzeniem, skoro zawierana jest umowa,
    odpracowywanie itd to pracodawca "skierował" żonę.

    > Wczoraj
    > dostała do podpisania "lojalkę", która jest dość restrykcyjnie sformułowana.

    umowę o podnioszeniu przez pracownika kwalifikacji zawodowych w formach
    pozaszkolnych na podstawie skierowania zakładu pracy (tak, tak zakałdu pracy)

    > Między innymi są zapisy, które wydają mi się przesadzone tj:
    > - będzie musiała pracować u obecnego pracodawcy przez 5 lat po ukończeniu
    > studiów,

    max 3 lata -par. 6 ust. 2 w związku z par. 9 ust. 2 Rozporządzenia, o którym
    mowa na wstępie

    > - jeśli żona wypowie umowę o pracę bez względu na okres przepracowany, koszt
    > studiów podlegający zwrotowi się nie zmienia. Czyli nie ma zapisu mówiącego
    > o proporcjonalnemu zmniejszaniu kosztów wraz z ubieganiem przepracowanego
    > czasu,

    zwrot proporcjonalny do czasu przepracowanego po ukończeniu nauki lub w czsie
    nauki - podstawa j.w.

    > - w punktach wymieniających przyczyny zwrotu kosztów studiów przez
    > pracownika, poza punktami o zwolnieniu dyscyplinarnym oraz wypowiedzeniu
    > pracy przez pracownika, jest zapis mówiący o innych przyczynach leżących po
    > stronie pracownika.

    Pracownik ma ten obowiązek jezeli (podstawa j.w.):
    1) rozwiąże stosunek pracy za wypowiedzeniem,
    2) z którym zakład rozwiąże stosunek pracy bez wypowiedzenia z jego winy,
    3) którego stosunek pracy wygaśnie wskutek porzucenia pracy

    > Umowa zaczyna się od słów [ "Przedmiotem niniejszej umowy jest finansowanie
    > przez pracodawcę studiów podyplomowych......."]. Sytuacja była inna, to
    > znaczy pracodawca wysłał żonę na studia, żona o nie zabiegała.

    bez znaczenia

    > Sporządziłem drugą umowę, gdzie wniosłem małe poprawki odnośnie czasu pracy
    > po ukończeniu studiów (3 lata) oraz malejących kosztach w miarę upływu czasu
    > pracy. Zmieniłem również pierwsze zdanie mówiące czego umowa dotyczy i
    > napisałem, że pracodawca wysyła pracownika na studia podyplomowe.

    kieruje, kieruje.

    > Lecz czy żona może ją zaproponować pracodawcy ?

    jak najbardziej

    > Co można w takim przypadku wywalczyć i jak się o to ubiegać ?

    wywalczyc można:
    ) zwrot kosztów uczestnictwa, w tym zakwaterowania, wyżywienia i przejazdu,
    2) urlop szkoleniowy na udział w obowiązkowych zajęciach oraz zwolnienie z
    części dnia pracy w wymiarze określonym w § 10 (28 dni roboczych), płatne
    według zasad obowiązujących przy obliczaniu wynagrodzenia za urlop
    wypoczynkowy.

    negocjować, negocjować i jeszcze raz negocjować. Można tez "przenegocjować" i
    nie pójść na studia

    Paweł