PracaGrupypl.praca.dyskusjeRyczałt za paliwo? › Re: Ryczałt za paliwo?
    From: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ryczałt za paliwo?
    Date: Sun, 9 Oct 2005 20:31:41 +0200

    Hmm...

    Nie mam doświadczeń z ryczałtami. Wiem natomiast, że bardzo dobrym
    rozwiązaniem jest korzystanie z samochodu służbowego. Jeśli chodzi o
    delegacje, to na podstawie plecenia wyjazdu służbowego wypłaca się diety (21
    zł za dobę) oraz zwraca poniesone koszty (paliwo do samochodu służbowego,
    bilety kolejowe, lae tylko II klasy, koszty noclegu itp.) pomniejszone o
    wypłaconą zaliczkę. Kasa za delegację nie może być przychodem pracownika,
    ponieważ wszystkie rachunki są wystawiane na pracodawcę i stanowią jego
    koszt. Jedyną kategorią co do której mam wątpliwość to dieta, chociaż "na
    zdrowy rozum" jest to ryczałt na wyżywienie.

    Moja podpowiedź: generalnie lepiej rozliczać się z rachunków (faktycznie
    poniesinych wydatków) niż korzystać z ryczałtów. Na ryczałcie czasem można
    wyjść na plus, ale trzeba dużo kombinować, a na rozliczeniu wydatków na
    pewno się nie straci.

    M.