PracaGrupypl.praca.dyskusjeRenta inwalidzka grupa 2 i praca w kiosku › Re: Renta inwalidzka grupa 2 i praca w kiosku
  • Data: 2009-02-22 20:21:09
    Temat: Re: Renta inwalidzka grupa 2 i praca w kiosku
    Od: a...@h...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Lut, 13:31, "Adam" <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > jeszcze (wynik błędu lekarzy). W dokumentach ma, iż nie może podejmować
    > pracy.
    >
    > Jej dalsza rodzina prowadzi kiosk z gazetami. Z powodu choroby właścicieli
    > przyjaciółka pracowała w tym kiosku - beż żadnych oficjalnych dokumentów (na
    > czarno?). Przyszła do kiosku kontrola z U.S. (kontrola urządzeń fiskalnych)
    > i spisali ją imiennie.
    >
    > Czy powinna się czegoś obawiać?
    > Czy może stracić rentę? Jest tego bodajże nieco ponad 500 zł/miesiąc.
    >
    > Jeśli za mało informacji - proszę o dodatkowe pytania.

    Witaj
    Odpowiadając na Twoje pytania:

    cytuję
> [...]
    > pracy.

    > Czy powinna się czegoś obawiać?
    > Czy może stracić rentę? Jest tego bodajże nieco ponad 500 zł/miesiąc.

    Twoja znajoma nie ma się czego obawiać - posiadając orzeczenie ZUS o
    całkowitej niezdolności do pracy (czyli grupa 2) nadal będzie
    otrzymywać rentę.
    Zabranie renty (jeżeli chodzi o rentę socjalną - właśnie kwota ok. 500
    zł) może mieć miejsce tylko PO komisji lekarskiej ZUS - jeżeli
    orzeczenie zostało wcześniej wydane na czas określony - i podczas
    komisji lekarz stwierdzi, że dana osoba może pracować - wtedy może
    zmienić dotychczasową 2 grupę na 3 lub stwierdzić, że osoba jest
    zdolna do pracy.

    Podejrzewam, że ewentualne problemy po kontroli może mieć właściciel
    kiosku w związku z "zatrudnieniem na czarno pracownika". Ale w tej
    kwestii nie jestem ekspertem, aby się wypowiedzieć.