PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzedterminowe rozwiazanie umowy o prace? › Re: Przedterminowe rozwiazanie umowy o prace?
  • Data: 2004-04-20 07:32:58
    Temat: Re: Przedterminowe rozwiazanie umowy o prace?
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04-04-20 00:05, osoba przedstawiająca się jako "pocahontas"
    napisała co następuje:

    > Mam podipsana umowe o dzielo i tak sie skada, ze chcialbym ja rozwiazac
    > przed uplywajacym w umowie terminem. Jak to wyglada z prawnego punktu
    > widzenia? Moge cos takeigo zrobic? Czy nalezy mi sie wtedy jakias zaplata (w
    > calosci lub czesciowo)?

    IMHO istotą umowy o dzieło jest wykonanie dzieła - konkretnego czegoś -
    np. zbudowanie statku, wysadzenie pociągu, itp. Termin w niej podany ma
    znaczenie drugorzędne i ma być tylko zabezpieczeniem dla zlecającego
    wykonanie owego dzieła żebyś nie robił go przez zylion lat. Jeśli
    zrobiłeś co miałeś zrobić to wystaw rachunek, weź kasę i się pożegnaj.
    Jeśli nie zrobiłeś to możesz negocjować zapłatę proporcjonalną do
    stopnia zaawansowania prac lub jeśli całkowite wykonanie determinuje
    sprawność rzeczonego dzieła możesz się liczyć z odszkodowaniem z tytułu
    odstąpienia od umowy a na zapłatę raczej nie masz większych szans.
    Jeśli natomiast masz w umowie, że masz wykonywać jakąś pracę od dnia do
    dnia (np. picie piwa dwa razy dziennie od 1 o 30 kwietnia) to nie jest
    już umowa o dzieło tylko umowa zlecenia z jej wszystkimi przywarami typu
    ZUS. Nazwa umowy nie stanowi o jej rodzaju niestety.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /