PracaGrupypl.praca.dyskusjePropozycja moderowania pl.praca.szukana › Re: Propozycja moderowania pl.praca.szukana
    From: "chinol" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Propozycja moderowania pl.praca.szukana
    Date: Wed, 11 Aug 2004 16:19:26 +0200

    > <ciach reszta, bo podobne>
    > Ale przecież on tutaj pisze całkowitą prawdę. Ta procedura daje jedyną
    > _szansę_ na zmianę moderowania. Nie _pewność_, tylko _szansę_. Od tego
    > daleko do tego, co insynuujesz powyżej.

    Ok, wiec jesli tak twierdzisz to napisz krotko, co ja INSYNUUJE, potem
    napisz calkowita prawde, a potem wylicz roznice (czyli to "daleko" o ktorym
    piszesz).
    Byc moze nie rozumiem pewnych rzeczy, ale:
    1. z jednej strony pewne osoby autorytatywnie stwerdzaja, ze pewnych rzeczy
    zmienic sie nie da (chociaz istnieja procedury);
    2. potwierdzasz to ty sam, jak wynika z naszej dyskusji (demokracja
    jednoosobowa itp).
    3. inne osoby jawnie zachecaja do przeprowadzania procedur, z gory wiedzac
    ze procedury sa same dla siebie i niczego do sprawy nie wnosza.

    Czy jawne zachecanie do czegos, podpieranie sie argumentem, w postaci
    takiego zachecania znajac dokladnie realia nie jest hipokryzja ???
    Piszesz o szansach. Jestes w stanie procentowo je okreslic ? Blizej im do
    promili, moze do 1%, moze do 10% ? Okresl to prosze.

    Gdyby ktos napisal: "Jak ci sie nie podoba to uruchom procedure, ale i tak
    nic ci to nie da bo takie sa realia" to moglo by byc obiawem cwaniactwa dla
    nieobeznanych, ale i smutnej prawdy dla obeznanych. Napewno jednak nie byla
    by to hipokryzja. Natomiast pisanie, tak jak bylo pisane hmmmm nie wiem jak
    to nazwac mozna.

    Tu nie chodzi o moderowanie czy jego brak. Tu nie chodzi tez o to czy
    moderatorem jest ten czy tamten. Chodzi jedynie o to, ze panowie moderatorzy
    posluguja sie retoryka niezmiernie niskich lotow, uzywaja argumentow o
    ktorych napisalem wyzej.
    Przypomina mi sie M, ktory pelen zacietrzewienia wytykal komus tam (moze
    nawet i mnie) napastliwy ton wypowiedzi. Nie przypomina ci to sytuacji, jak
    jedna pani smieje sie z drugiej pani ze ma syf w domu, i robi to siedzac w
    swojej kuchni do ktorej nie mozna wejsc bo smierdzi na kilometr ?

    Problem lezy w "calkowitej odpornosci na jakakolwiek krytyke". Kazda krytyka
    moderatora odbierana jest jako atak na jego osobe a nie jakosc jego pracy.
    Tymbardziej, ze kazdy pozytywny przejaw ich pracy rowniez byl zauwazany
    poprzez odpowiednie posty na p.p.d. Krytyka czesto poprawia jakosc i nie
    zawsze kosztem wiekszej ilosci pracy. Ile bylo rozmow o tym, zeby FAQ
    pojawial sie co tydzien na p.p.o. M nawet obiecywal ze tak bedzie. I co ? I
    to, ze raz jest a raz nie ma. Ile bylo gadki o tym aby informacje o
    formularzu do zamieszczania ogloszen przez www umiescic w FAQ. I nawet J
    stwierdzil, ze to dobry pomysl. I co ? I na tym stwierdzeniu sie skonczylo
    (chyba: nie czytalem FAQ od kilku tygodni - rozmowy i obiecywania byly duzo
    wczesniej). Ktostam stwierzil, ze napisze program do poprawiania kodowania w
    ogloszeniach na p.p.o. I co ? Zapytal o szczegoly na p.n.n-g i zostal krotko
    mowiac wysmiany. Pewnie za to, ze chcial cos zrobic. Tego typu spraw mozna
    wytykac milion. Gadamy, gadamy i nic z tego nie wynika. A fakty sa takie, ze
    jedynie moderatorzy sa w stanie cokolwiek zrobic. Oni moga wiecej niz zwykli
    my. Ale tego nie robia. Dlaczego ? Moze im sie nie chce, moze nie umieja,
    moze specjalnie bo lubia dysputy typu "Szok na p.p.o" nie wiem. Nikt tego
    nie wie.

    Wiadomo, ze mozesz napisac "Po co obrazac moderatorow". I to jest prawda.
    Ale panowie reaguja panicznie zarowno na to, jak ich ktos obraza oraz wtedy
    jak ich ktos nie obraza. I to wywoluje sprzeciw. Oni natomiast czuja sie
    zwolnieni od zakazu obrazania kogokolwiek. Robia to z wielkim uczuciem i
    pasja. Dlaczego ?

    Nie lubie ludzi wyznajacych zasade "Prawdziwa cnota krytyk sie nie boi" a z
    tego co widze to panowie moderatorzy wlasnie takie haslo obrali sobie jako
    motto zyciowe. Nie dziw sie wiec, ze ludzie im to wytykaja.

    Pozdrawiam
    Tomek

    Ps. Pisze M i J zeby mi znowu ktos nie wytykal ze sobie kims wycieram "gebe"
    a nastepnie nazwal mnie gnojkiem.