PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca na półetatu a składki › Re: Praca na półetatu a składki
    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca na półetatu a składki
    Date: Sat, 2 Apr 2005 13:56:34 +0200

    Użytkownik "M.P" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d2lsdm$8fr$1@walbrzych.wlb.vectranet.pl...

    > Chodzi o to że mojej mamie brakuje do wcześniejszej emerytury 1 rok
    i 9
    > miesięcy. W tej chwili chodzi o to żeby przepracować rok na półetatu
    > póxniej przejśc na zasiłek z UP.

    Aby otrzymać zasiłek dla bezrobotnych, nieważny jest wymiar czasu
    pracy, tylko uzyskiwanie co najmniej minimalnego wynagrodzenia (849
    zł).
    Wcześniejsza emerytura dla kobiety (tylko do końca 2006 r.) to np.
    ukończenie 55 lat życia, staż 30 lat, z czego w ostatnich 2 latach co
    najmniej przez 6 miesięcy pozostawanie w stosunku pracy. Obszerniej:
    http://www.zus.pl/swiadcze/emer005.htm#_odn2

    > Z jakiego powodu musi być zwolnienie żeby uzyskać wczesniejszą
    emeryturę.

    Sposób ustania zatrudnienia nie ma znaczenia.

    > Kiedyś z tego co pamietam było zwolnienie z wzgledów ekonomicznych?

    Zwolnienie za względów ekonomicznych ma znaczenie przy staraniu o
    świadczenie przedemerytalne.
    Przepisy o świadczeniach przedemerytalnych zostały zmienione od
    01.08.2004 r. i są mniej korzystne dla zainteresowanych niż przed tą
    datą.

    wa