PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca na czarno › Re: Praca na czarno
  • Data: 2009-11-15 20:08:47
    Temat: Re: Praca na czarno
    Od: <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakie wiec dowody skoro pracowałem na budowie a nie w biurze.
    > Nadzór budowlany mogłby im tam namieszać a przynajmniej , mieli by
    > problemy.Zauważyłem że złamali pare razy prawo na budowie.

    pamietaj ze kij ma 2 konce

    skoro juz sie zgodziles na prace na czarno to powinienes przewidziec taka
    sytuacje ze moga ci nie wyplacic
    mozesz to zglosic gdzie chcesz lacznie ze skarbowym/zusowym
    ale jest i drugi koniec kija
    pierwsze /lub drugie/ co zrobi skarbowy/zusowy to zapyta czy z tej pracy na
    czarno odprowadziles zusy i podatki /jak nie to grzecznie oddajesz 75%?
    podatku od niujawnionych dochodow czy jakos tak dodatkowo jeszcze sprawdza
    ci 5 lat wstecz czy nie zaduzo wydajesz niz deklarujesz w pit lub z czego
    zyjesz i kto cie utrzymuje jak jestes na bezrobociu..

    ad prawa budowlanego - zakladam ze sie znasz /np wiesz ze powinien byc drut
    fi 10 a wlozyli fi4/ ale nadzor jak "dobrze"trafisz to zapyta - zauwazyles
    dlaczego od razu nie zglosiles a dopiero teraz? moze jestes wspolwinnym tego
    zlamania prawa /napewno jestes winny niepowiadomienia o zlamaniu prawa/ i po
    drugie - sami tez moga zglosic do skarbowo-zusowego...

    jedyne co mozesz zrobic to probowac sie dogadac z klientem a jak to nic nie
    da to zglosic ale raczej anonimowo lub na zasadzie ze chciales u niego
    pracowac a on zaproponowal ci na czarno bez szkolen bhp, umowy zusu itp i
    ty jako praworzadny obywatel nie mozesz scierpiec oszustow wiec sie nie
    zatrudniles ale zglaszasz oszusta. ;);)

    takie to prawo - dwustronne........