PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca bez protekcji - czy to jeszcze mozliwe w tym kraju... › Re: Praca bez protekcji - czy to jeszcze mozliwe w tym kraju...
    From: "macso" <p...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca bez protekcji - czy to jeszcze mozliwe w tym kraju...
    Date: Thu, 3 Jan 2002 09:22:55 +0100

    Użytkownik "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:a10ue9$h3j$1@news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > powoli mija rok od czasu gdy stracilem poprzednia prace.
    > Wydawalo mi sie ze z moim wyksztalceniem i doswiadczeniem znalezienie nowej
    > pracy
    > nie potrwa dluzej niz 2-3 miesiace.
    >
    > Wyglada na to, ze w chwili obecnej bez 'plecow' nie ma szansy na podjecie
    > pracy,
    > pierwszenstwo maja 'pociotki' prezesow i dyrektorow, moze nie wyksztalceni i
    > nie
    > znajacy jezykow ale swoi...

    jedyne co pewne, to pracy nie dostanie się bgez posiadania głowy na karku.
    Czy plecy są najbardziej potrzebną częścia ciała ??
    Sam szukałem pracy przez ok 3 lata, tak że radzę sie nie załąmywać po
    3 miesiącach. Wreszcie znalazłem. Do pracy dojeżdżam sobie 500 km
    ( w domu bywam raz na 3 tygodnie).
    W nowym mieście nie znam praktycznie nikogo, nie mamżadnych ciotek wujków itp.
    W ostanich 4 miesiącach sam przyjmowałem do pracy kilka osób (niektóre młode
    damy niewiele starsze od mojej córki studentki) i ze zgrozą stwierdzam, że ta
    młodzież nic nie potrafi ( nie mówię o doswiadczeniach zawodowych bo o te u takich
    młodych raczej trudno), ale nawet z wysłowieniem się tzn sklecenie paru zdań po
    polsku
    czy w jezyku który się podaje za tern który jest opanowany ( angielski lub
    niemeicki).
    Może to jest przyczyna niepowodzeń a nie ciotki i pociotki prezesów.

    Młodzieży, zrozumcie, że w obecnych czasach w firmie liczy się zysk, a to znaczy
    że każdy pracownik musi na niego zapracować. I możliwosć generowanie tegoż jest
    głównym kryterium oceny przydatności pracownika.
    Oczywiście jeśli prezes i właściciel prywatnej firmy ma ochotę zatrudnić kuzyna
    i nawet dopłacać do niego, po to tylko żeby mieć święty spokój to jego sprawa.
    Ale ile jest takich pryzpadków ??

    macso