PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca › Re: Praca
    From: Szakuł <s...@r...net.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca
    Date: Mon, 27 Oct 2003 14:29:49 +0100
    <bngm1m$iu2$1@atlantis.news.tpi.pl> <bngtm0$2ng$1@news.onet.pl>
    <bnguhu$mqv$1@nemesis.news.tpi.pl> <bngvm4$4jh$1@inews.gazeta.pl>
    <bnh2gu$cng$1@atlantis.news.tpi.pl> <bnh328$fbv$1@inews.gazeta.pl>
    <bnh40m$jd5$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <2...@p...ninka.net.usun>
    <bnit8c$m00$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <2...@p...ninka.net.usun>
    <bnj36k$ljq$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <2...@p...ninka.net.usun>

    Użytkownik Nina M. Miller napisał:

    > On Mon, 27 Oct 2003 13:30:59 +0100
    > Szaku^(3) <s...@r...net.pl> wrote:
    >

    > Nie widzialam, zeby ktos staral sie o prace jako programista ALBO admin.
    > A juz zeby slal takie samo CV na oba????? I jeszcze, nie daj boze, do
    > tej samej firmy???

    Absolutnie nie chciałbym być adminem. Nie znam się na tym. Oczywiście
    jeśli by mnie zmusił los, to podejrzewam, że wmiarę szybko bym się
    nauczył, choć wątpie by na tyle, by zarządzać większą siecią. Zdaje
    sobie sprawę, że to wymaga lat. Nie ukrywam, że moją specjalnością jest
    mimo wszystko programowanie.

    Muszę się chyba nauczyć konstruować zdania, gdyż już kolejny raz jestem
    opatrznie zrozumiany:) Nie chodziło mi o pracę jako programista lub
    admin, tylko o sposób szukania:)
    > No chyba, ze mamy do czynienia z tzw. informatykiem po studiach w
    > Polsce, ktory troche liznal to tego, to tamtego, na niczym sie
    > konkretnie nie zna, wydaje mu sie, ze moglby robic wszystko - zarzadzac
    > projektem informatycznym, programowac, wdrazac, skrecac komputery, byc
    > adminem, helpdeskiem, serwisem i generalnie "panem od komputerow".

    Co do zarządzania projektem, programowania i bycia adminem, to
    faktycznie trzeba mieć duże doświadczenie stricte zawodowe, ale aby być
    serwisantem , czy helpdeskiem wystarczy chyba obycie z komputerem (takie
    jakie ma każdy informatyk) i dokumentacja dostarczona przez pracodawcę.
    A tak przy okazji...Czy jest taka możliwość, by zatrudnić się gdzieś na
    najgorszego serwisanta, etc..
    A potem 'awansować' w inne dziedziny, jak na przykład
    programista->project manager?Jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić,
    ale może... A co specyfiki studiów polskich to takie właśnie słyszałem
    opinie, że polacy mają po studiach bardzo szeroką wiedzę, jednakowoż
    niewielką, a np. studia amerykańskie szkolą specjalistów, ale w bardzo
    wąskiej dziedzinie. Czy to prawda?

    > Ale, z twojego chwalenia sie odioslam wrazenie, ze nie o taki przypadek
    > tu chodzi?
    Jak czytam wasze odpowiedzi, to odnoszę wrażenie, że naprawdę się
    chwaliłem. Jej, zupełnie nie o to mi chodziło:)heh.

    > do pracodawcy znaczniej bardziej przemawia to, co umiesz - jesli jestes
    > w tym naprawde dobry i mozesz poswiadczyc to w jakis sposob (pochwalic
    > sie projektami, ktore zrobiles, doswiadczeniem z pracy nad czyms
    > konkretnym etc.) - niz formalny papier na wyksztalcenie.

    A czy mając na stanowisko osobę bez wyższego wykształcenia (ale bardzo
    zdolną, która jest w stanie poświadczyć swoje umiejętności), albo osobę
    z wyższym wykształceniem, ale troche mniej 'utalentowaną'. Kogo byś
    wybrała, oraz czy różniły by się ich przewidywane pensje? Bo też jest
    chyba tak, że dopóki nie ma się wyższego wykształcenia jest się
    'skazanym' na niższe zarobki. Jak sobie teraz pomyślałem, to nawet
    lepiej jest wziąść osobę bez wykształcenia, bo mniej się jej zapłaci, a
    umiejętności ma większe, hmmm...

    Pozdrawiam i dziękuję:)
    Łukasz