PracaGrupypl.praca.dyskusjePozwólcie, że zapytam, którego zatrudnicie? › Re: Pozwólcie, że zapytam, którego zatrudnicie?
    From: Carrie <c...@w...pf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pozwólcie, że zapytam, którego zatrudnicie?
    Date: Fri, 21 Jun 2002 15:10:30 +0200

    Dnia Fri, 21 Jun 2002 10:55:09 +0200, "Kaizen" <x...@c...sz>
    napisał(a):

    >Użytkownik "Carrie" <c...@w...pf.pl> napisał w wiadomości
    >
    >A czy siedząc w domu, nic nie zarabiając stać Cię na czesne i utrzymanie?

    Nie. Ale wówczas wydatki są mniejsze niż gdy oprócz czesnego
    musiałabym opłacać jeszcze mieszkanie i te wszystkie inne rzeczy.

    >Twierdzisz, że jak z pracy nie da się utrzymać, to nie warto pracować w
    >ogóle?

    Ależ bynajmniej! Chciałam tylko uściślić, jak to wygląda - i że nie
    zawsze osoba studiująca zaocznie i pracująca jest jakimś krezusem, bo
    skoro pracuje, to na pewno dużo zarabia. Ja sama podejmowałam pracę za
    150 zł miesięcznie, byle się czegoś nauczyć i mieć jakieś
    doświadczenie. I nie żałuję tego ani trochę, ale - gdyby nie rodzina i
    kredyt - byłoby mnie stać na studia, ale nie na mieszkanie poza moją
    miejscowością. To niestety smutna prawda, że czasami żeby zarabiać, to
    trzeba inwestować, a jeśli nie ma co inwestować - to człowieka może
    nie być stać na pracę.

    >Chodzi o znalezienie pracy, która pokryje _różnicę_ w kosztach pomiędzy:
    >1. Studiowaniem zaocznie w np. Warszawie i siedzeniem przed TV w domciu w
    >Koziej Wólce i dojeżdżanie na zjazdy, egzaminy itd
    >2. Studiowaniem zaocznym i pracowaniem w Warszawie i zdobywaniem praktyki, a
    >przynajmniej wykazywaniem się inicjatywą.

    Oczywiście, że o to chodzi. Tylko w rzeczywistości wcale nie jest
    takie proste :(

    Tak a propos tej praktyki - w trakcie studiów pracowałam w wielu
    miejscach, ale nigdy na etacie. Czasem na zlecenie, czasem bez umowy,
    bywa. I zajmowałam się naprawdę różnymi rzeczami, i uważam, że sporo
    się przy tym nauczyłam. Teraz, gdy piszę cv, to łącznie wychodzi mi
    dłuższe niż przepisowa jedna strona. Czy powinnam w nim pisać o
    wszystkich miejscach, w których pracowałam, czy tylko o wybranych? Nie
    chciałabym, żeby potencjalny pracodawca pomyślał, że tak sobie
    skakałam z firmy do firmy i że jestem niestała czy coś w tym stylu, no
    ale takie właśnie miałam warunki...
    Studia właśnie kończę i zupełnie nie wiem, czy swoje doświadczenie mam
    uważać za spore, czy też za żadne.
    Poradzicie mi coś...? :)

    Pozdrawiam, Carrie