PracaGrupypl.praca.dyskusjePoświadczenia bezpieczeństwa............. › Re: Poświadczenia bezpieczeństwa
  • Data: 2003-12-16 20:35:07
    Temat: Re: Poświadczenia bezpieczeństwa
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@bci[-].pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Bam" <N...@k...chip.pl> napisał(a) tak:
    > W jednym z ogłoszeń na stanowisko w Urzędzie trafiłam na coś takiego:
    >
    > "poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do
    informacji
    > niejawnych stanowiących tajemnicę służbową"
    >
    > Na stronie www.usc.gov.pl nie znalazłam żadnego wytłumaczenia co to
    takiego
    > ma być.
    > Może ktoś się orientuje i przybliży?
    >
    > Pozdrawiam
    > BaM

    Są różne stopnie poświadczeń bezpieczeństwa. Najniższy stopień służy
    dostępowi do informacji o klauzuli 'zastrzeżone' - w specjalnym
    formularzu do wypełnienia mamy tylko kilka pól, dotyczących adrsu
    zamieszkania, stanu cywilnego, ukończonej szkoły - jeśli dobrze
    pamiętam. Inne stopnie to 'poufne', i 'niejawne', podajemy tam jeszcze
    bardziej prywatne informacje. Najwyższy zaś to 'tajne'. Wtedy musimy
    się wyspowiadać z pokrewieństwa, kontaktów zagraniczych, konaktów
    krewnych, pracy, i innych rzeczy, których zwykle wcale nam się nie chce
    obcym ujawniać.
    W sumie brzydziłem się takiego podejścia i zrezygnowałem z tego;
    obeszło się jednak bez takiej konieczności.

    Jerzy