PracaGrupypl.praca.dyskusjeNa czyje rece nalezy przeslac gratulacje... › Re: Na czyje rece nalezy przeslac gratulacje...
    From: "PiotrG" <p...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Na czyje rece nalezy przeslac gratulacje...
    Date: Thu, 8 Jul 2004 22:11:13 +0200

    > dziekuje.
    > nie czuję się jak plebs, a też co jakiś czas szukam nowego wyzwania. I
    > staram się szanować zasady, nawet jak ich nie pochwalam. A że jestem
    > informatykiem, to rozumiem kolegów po fachu. i tyle.
    Tez jestem zawodowym informatykiem i to od wielu lat. Ale rozumiem po
    prostu "szarych" userow pewnych technologii. Pewnie nie bardzo Cie
    obchodzi, ilo-bitowy procesor steruje funkcjami Twojego magnetowidu.
    A dla czego uwazasz, ze "szarego" usera grupy p.p.o. powinno obchodzic
    jakies tam kodowanie?
    To jest technika - i to wcale nie trywialna. Jesli nie wierzysz, sprobuj
    wytlumaczyc laikowi, dlaczego jak jest zle kodowanie, to moga byc
    krzaczki. Wytlumaczyc tak, zeby rozumial - dlaczego?, a nie tylko widzial.
    I to jest ta roznica: wszyscy doskonale wiedza, dlaczego nie nalezy
    jezdzic za szybko samochodem, bo doskonale rozumieja mozliwe
    konsekwencje i przyczyny takich konsekwencji (np. mozliwosc
    wypadku z powodu poslizgu). Rozumieja dla tego, ze czynnosc jazdy
    samochodem jest z rozmaitych przyczyn "wyczuwalna" dla zwyklych
    ludzi (nawet dziecko zrozumie, ze skoro ono poslizgnelo sie na lodzie,
    to samochod tez moze). Rozumieja tez, ze to po prostu niebezpieczne.
    Natomiast sprawa kodowania jest trudniejsza: nie-informatycy nie maja
    zadnych analogii zyciowych, ktore pozwolily by im "poczuc" powod,
    dla ktorego kodowanie ma byc takie, czy inne.

    A poniewaz p.p.o. jest szczegolnie czesto wykorzystywana przez
    nie-informatykow, i to w bardzo waznym celu, ustawianie tutaj
    niezrozumialych dla nich barier spowoduje zawsze protest.

    I nie tlumacz mi jeszcze raz, dla czego kodowanie itd.
    Na prawde rozumiem.
    Wytlumacz to natomiast gosciowi, ktory nie zobaczyl idealnej dla
    siebie oferty pracy przy zbiorze truskawek. Nie zrozumie i tak.

    Skonczyly sie czasy, gdy komputerem umialo sie poslugiwac kilku
    facetow w bialych fartuchach, a sekwencje bootujace
    wprowadzane byly recznie poprzez naciskanie isostatow
    (vide Odra 1305) ;-)
    Teraz komputer moze miec kazdy.
    A technologia jest dla ludzi, a nie odwrotnie.

    PiotrG