PracaGrupypl.praca.dyskusjeKto to jest informatyk? › Re: Kto to jest informatyk?
  • Data: 2005-05-12 07:33:07
    Temat: Re: Kto to jest informatyk?
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 12 May 2005 09:06:45 +0200, Daniel Rychcik
    <m...@u...mat.uni.torun.pl> napisał:

    > Studia dają to coś... to jest trochę ciężko wytłumaczyć Ty wiesz "jak",
    > oni wiedzą "dlaczego"... To jest trochę jak z muzyką - można grać "dla
    > przyjemności", bez znajomości nut, teorii itp. I _niektórym_ wybitnym
    > jednostkom nawet udaje się w ten sposób odnosić spore sukcesy (dlatego
    > też
    > nigdzie nie piszę "musi" "zawsze" "wyłacznie" itp.)

    Zgadzam sie z toba.
    Chociaz mialem do czynienia z wieloma zakutymi lbami po kierunkowych
    studiach informatycznych, ktorzy nie mieli pojecia jak wykorzystac wiedze
    przyswojona na zasadzie "trzech z", to jednoczesnie w mojej pracy
    wielokrotnie dochodzilem do miejsc, w ktorych wychodzil brak ogolnej
    wiedzy informatycznej, Nie znajac teorii, nie wiedzialem nawet czego
    szukac i jak to sie nazywa. Studia ucza rowniez tego, ze wlasnie nawet
    jesli czlowiek nie ma rozeznania w jakis detalach, jest w stanie szybko to
    nadrobic poniewaz wie czego i gdzie szukac. "Zeby zadac pytanie trzeba
    znac czesc odpowiedzi". Naturalnie nie nalezy demonizowac studiow, ze
    wzgledu na duza ilosc niedouczonych obibokow je konczacych, ale daja
    mozliwosc przyswojenia bardzo szerokiej wiedzy ogolnej, bardzo przydatnej
    dla osob, ktore potrafia i chca z niej skorzystac juz zawodowo. Dobry
    praktyk, jesli chce sie rozwinac, powinien predzej czy pozniej zrobic
    studia kierunkowe - chyba, ze poszedl w kierunku menagerskim i wystarcza
    mu wiedza punktowa polaczona z umiejetnoscia ogarniecia ze zrozumieniem
    reszty zagadnien, do wykonania ktorych zatrudnia specjalistow.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##