PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak założyć związki zawodowe w hipermarkecie › Re: Jak założyć związki zawodowe w hipermarkecie
  • Data: 2004-02-06 07:17:25
    Temat: Re: Jak założyć związki zawodowe w hipermarkecie
    Od: "andrzej" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Umowa musi być zgodna z obowiązującym w Polsce prawem, czyli 42 godziny
    > pracy w tygodniu i maksymalnie 150 nadgodzin rocznie. Obecnie wielu
    > pracodawców łamie te ustalania. W myśl polskiego (i europejskiego prawa)

    > przestępcami.

    Nie ma mozliwości, aby umowa o prace była ważna jeżeli znajdują sie w niej
    warunki gorsze od gwarantowanych przez KP.
    Pracodawca i pracownik mogą więc sobie wpisywac cokolwiek, ale i tak
    obowiązują warunki zgodne z prawem i podniecanie sie jakimiś złymi warunkami
    w umowie nie ma sensu bo ich tam w praktyce nie ma.

    > Pracownik nigdy nie jest w uprzywilejowanej sytuacji. Zwłaszcza przy ponad
    > 20% bezrobociu. Ma do wyboru: zdychać z głodu lub pracując 12 godzin
    > dziennie zarobić "średnią głodową"

    Taka sytuacja jest zdrowsza niz odwrotna.

    >lub pracujesz na stanowiskach, na których nie ma wyznaczonego czasu pracy.
    Jeśli to drugie,
    > to pogratulować. Niestety, większość Polaków nie ma takiej możliwości.

    Pogratulowac to mozna urodzenia sie dziecka albo wygranej w totolotka.
    Ja sobie wypracowalem ciezko mozliwosc pracy w talich warunkach i teraz
    "odcinam kupony".
    Nie slyszalem tez, aby konstutucja zabraniala komukolwiek też tak zrobic.
    Troche bardziej ambitne spojrzenie na siebie pozwoliłoby bardzo wielu osobom
    zarobic na chleb bez stania w kolejce po zasilek, ale na to trzeba poświecic
    troche czasu, wypic pare flaszek mniej, zarwac pare nocek i dlatego zaczyna
    sie problem.

    andrzej