PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak wyslac CV? › Re: Jak wyslac CV?
  • Data: 2006-07-02 20:20:55
    Temat: Re: Jak wyslac CV?
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bańcer napisał(a):
    > I myślisz że lepszym rozwiązaniem jest wysłać im takie CV, żeby nie mogli
    > tego sprawdzić, czy takie CV, które będzie spełniać nawet tego rodzaju
    > wymagania?

    Ja wysylam CV do firm, w ktorych jezeli sobie nie poradza z PDF-em, to
    nie chcialbym u nich pracowac.

    > Tylko jakby mniej rozpowszechnionym w tym zastosowaniu. Nie zrozum mnie
    > źle... jeżeli firma w ogłoszeniu umieszcza informację, że chce CV w PDF albo
    > wysyła ogłoszenie w tym formacie, to nie widzę nic złego w wysyłaniu tegoż
    > dokumentu w PDF. Jeżeli jednak nie mamy tego typu sygnałów, to powinniśmy
    > zadbać o to by po drugiej stronie dostali dokument w formacie
    > najpopularniejszym, a nie najwłaściwszym według starającego się o pracę.

    Czyli wyjdzie na to, ze najlepszym formatem na dostarczenie CV i LM
    bedzie poczta tradycyjna... ;)

    A jezeli firma prowadzi rekrutacje elektroniczna, to formularz na
    wpisanie wszystkich informacji na stronie (wtedy to nawet zmysl estetyki
    HRowca nie bedzie mial wplywu na rekrutacje ;) )

    > Czy mógłbyś choć przez chwilkę założyć, że w firmie pracują osoby, które
    > *nie zajmują* się instalacją oprogramowania i które na widok *nieznanego*
    > w ich systemie formatu dokumentu nie będą biegać po oddziale i zawracać
    > innym dupy, tylko wywalą taki mail?

    Wiem o tym... widzialem jak potrafia potraktowac pliki Open Office-a
    (siedzialem obok, i mimo ze wiedzialem jak otworzyc) to osoby
    odpowiedzialne za rekrutacje skwitowaly to: nauczy sie wysylac w
    rozsadnym formacie.. ;)
    Ale z drugiej strony, tak samo moga potraktowac pliki Office-a..
    To ze dla wiekszosci DOC jest standardem, niekoniecznie oznacza, ze tak
    samo musi byc dla firmy do ktorej sie aplikuje

    > Standardy to możesz wymuszać jak masz kartę przetargową i jesteś na pozycji
    > silniejszego. Jeżeli ktoś szuka pracy, to moim zdaniem powinien maksymalnie
    > zadbać o to by po drugiej stronie bezproblemowo odczytali Twój dokument. To
    > czy rozjechany, czy nie ma w tej chwili mniejsze znaczenie niż to czy
    > *w ogóle* go ktoś będzie chciał/mógł odczytać.
    Prawda jest taka, ze ladnie wygladajace (dobrze prezentujace zalety)
    CV/LM potrafi pomoc przy rozmowie, jak bedzie 'rozjechane' to osoba
    odpowiedzialna za rekrutacje moze uznac, ze nawet czasu na ladne
    napisanie podania nie mialo sie ochoty/czasu...

    Druga sprawa to jak HR-wiec, lub osoba za niego robiaca, je czyta (o ile
    w ogole czyta, a nie tylko przeglada ;) )

    Pozdrawiam...