PracaGrupypl.praca.dyskusjeJak upupic pracodawce (bylego)? › Re: Jak upupic pracodawce (bylego)?
  • Data: 2003-04-29 09:03:12
    Temat: Re: Jak upupic pracodawce (bylego)?
    Od: "przemo77" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Karol" <k...@p...klub.chip.pl> napisał w wiadomości
    news:3ead90b6@news.vogel.pl...
> [...]
    > dziedzinie. Będę wdzięczny za sugestię i podzielenie się doznaniami. Czy w
    > ogóle warto robić szum (może to zaszkodzić przy aplikowaniu o kolejną
    pracę)
    > a może lepiej dać sobie siana. Z tego co wiem to:
    > - nie robiłem badania wstępnego przy przyjęciu a jedynie dałem xero
    > poprzednich , ważnych jeszcze badań wstępnych na których widnieje inny
    > pracodawca; czy wobec tego mogłem być dopuszczony do pracy ? Nie mówiąc
    już
    > o wstępnym przeszkoleniu z BHP, nic takiego nie odbywałem a tym bardziej

    to jest dobre, ale kara nie bedzie wieksza jak ok 500zl. Natomiast PiP jak
    przychodzi to szuka tak dlugo az cos znajdzie, takze polecam - uprzykszysz
    troche im zycie, chociaz kary duze nie beda.

    > - umowę miałem od początku miesiąca a wątpię czy byłem zgłoszony na ZUA z
    > datą rozpoczęcia pracy a pracodawca ma na to tydzień. Czyli nie dopełnili
    > formalności. W ogóle to w każdym miesiącu w ZUSie na ZS wywalało im KDRa.
    > Może kontrola z ZUS'u ?

    sprawdz to, i jesli twoje przypuszczenia okaza sie zasadne to nasylaj
    kontrole. Tu kary beda nieco wieksze. Nie ma zmiluj sie - graj ostro.

    > - używane oprogramowanie jest pirackie, Windy i Office'y hulają bez
    > licencji. Telefonik do Microsoftu ? Tylko czy w takim przypadku nie
    > zaszkodzę więcej informatykowi ale za używane oprogramowanie bodajże
    > odpowiada dyrektor jednostki. A nie chcę robić nic co mogłoby zaszkodzić
    > zwykłym pracownikom.

    Informatyka wywala pewnie przy okazji z roboty ze do tego dopuscil. Ale to
    rozwiazanie moze najbardziej zaszkodzic firmie (firma panstwowa uzywa
    piratow - to skandal na cala Polske - burmistrz dostanie na pewno nagane).
    Moj kolega pracowal kiedys w firmie gdzie 'ryby maja glos' i tam w wyniku
    kontroli policja zabrala im 50 kompow, a kary wyniosly okolo 50 tys PLN.
    Polecilbym to rozwiazanie, jesli nie lubisz tamtego informatyka. Zadzwon
    oczywiscie do Microsoft Polska, oprocz tego na policje (chyba wydzial
    przestepstw gosp.)

    > Wiem, że pracodawca nie może odmówić wydania świadectwa pracy ale czy nie
    > lepiej wstrzymać się do czasu jak będę miał świstek w ręce ?

    Nie. Jedno nie ma nic wspolnego z drugim. Zarzadaj wyslanie swiadectwa pracy
    na adres domowy poczta, jak nie zrobia tego w terminie 7 dni to wal do
    PiP-u. Laski nie robia ze dadza ci swiadectwo pracy - to ich podstawowy
    obowiazek, a PiP az gotuje sie caly na mysl ze firma nie dala pracownikowi
    swiadectwa pracy.

    > Chociaż myślę serio czy wpisanie Urząd Miasta i Gminy do CV to nie
    obciach.

    Nie. Kazde doswiadczenie zawodowe sie liczy i mozesz je tak opisac ze bedzie
    to dla ciebie olbrzymim plusem.

    PS: Nie boj sie skladac donosy - wszystkie sa anonimowe i te anonimowosc
    masz zagwarantowana.