PracaGrupypl.praca.dyskusjeIle powinien zarabiac handlowiec telefoniczny? › Re: Ile powinien zarabiac handlowiec telefoniczny?
    From: "motto" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ile powinien zarabiac handlowiec telefoniczny?
    Date: Fri, 25 Jun 2004 20:47:42 +0200

    "Handlowiec" <h...@o...pl> wrote in message
    news:cbhpvu$hhv$1@news2.ipartners.pl...
    > pierwszy miesiąc - podstawa 1650 + prowizja.
    > drugi miesiąc - podstawa 1300 + prowizja
    > trzeci miesiąc podstawa 1000 + prowizja
    Bzdura, a co gdy produkt kosztuje 50 000 zł najmniej?
    Same negocjacje wprzypadku znalezienia klienta trwają kilka miesięcy.
    Pamietajmy jeszcze ojednej rzeczy klienci pójdą za klientem i nie można
    sobie pozwolić na jego stratę. W poważnych firmach handlowcy (z czasem)
    zarabiają więcej od właścicieli, bo to oni utrzymują firmę, dobry marketing
    sprzeda nawet kiepski produkt. I wcale nie trzeba mieć tu stosowne
    wykształcenia tylko pewne cechy charakteru. A uwierz mi na słowo, że
    handlwiec który nie musi się martwić o to czy mu starczy do pierwszego
    sprzeda więcej niż ten, który będzie się starał wcinąć każdemu produkt po to
    tylko żeby mieć prowizję, konfort psychiczny bardzo wiele może zdziałać,
    niestety bardzo mała część pracodawców to rozumie.

    > Myślę, że wcale nie trzeba aż trzech miesięcy żeby się zorientować, czy
    dany
    > kandydat nadaje się do tej pracy, czy nie. Widać to już na samym początku
    po
    > sposobie rozmawiania z klientem, czy robi to z przymusu (bezrobocie), czy
    > rzeczywiście mu się to podoba.
    Ja myślę, że to kwestia jednego, góra dwóch tygodni.

    > Moim zdaniem sprzedawca powinien włożyć 85% pracy na poszukiwanie nowych
    > klientów a zaledwie 15% na utrzymanie kontaktów ze starymi. Tymczasem
    często
    > dzieję się tak, że sprzedawcy zbyt dużo czasu poswięcają rozmową ze
    starymi (potencjalnymi)
    > klientami bo ich znają i są omamieni ich "może", a poza tym łatwiej jest
    przeprowadzić drugą czy
    > kolejną rozmowę z daną osobą, niż telefonować do nowych klientów.
    Nie do końca to jest prawda. Ale nie chce mi się dziś pisać referatu. Jak
    coś mogępotem zainteresowanym osobą wyjaśnić na priv.

    > Kolejnym nieprawidłowym przekonaniem handlowca jest jego cheć sprzedania
    > danego produktu całemu światu...
    Jak ma 1000 netto to chce zarobić i tak na prawdę wciskając produkt każdemu
    , czy też próbując wcisnąć niszczy markę firmy zamiast ją budować.
    W Polsce ideal telemarketingu umarła dawno, u nas tym określeniem nazywa się
    akwizytorów.
    Ale to nie czas i miejce na takie wywody więc już milknę.

    --
    motto [JID: m...@j...wp.pl ICQ: 238159966 GG: 384683]
    Linux Registered User: 356623