PracaGrupypl.praca.dyskusjeHerbalive - prosze o opinie › Re: Herbalive - prosze o opinie
    From: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Herbalive - prosze o opinie
    Date: Wed, 06 Oct 2004 00:54:45 +0200

    On 10/5/2004 11:13 PM, Rafał Wawrzycki wrote:

    > Rzeczywiście, oszukują w zwyczajny sposób, jak przystało na MLM ;)

    Myślę, że mylisz MLM z piramidkami typu "wyślij pierwszemu na liście 10
    zł, dopisz swój adres na końcu i roześlij do 10 znajomych". To nie to
    samo. Tu jest jakiś produkt, który jest sprzedawany.

    > Przecież tu nie chodzi o produkt, który jest najmniej ważny w całej tej
    > "sprzedaży". Herbalife, jak też i każdy prawie MLM, ma strukturę
    > niezwykle podobną do sekty. Jakoś nie wspomniałeś też o praniu muzgu na
    > ich spotkaniach, wykupywaniu starterów, itd.
    >
    > Zresztą, jak już napisałem, zajrzyjcie do archiwum grupy - swego czasu
    > temat był dogłębnie zgłębiany :)

    Dobrze, podam Ci dwa sposoby, jak zarobić na (na przykład) Herbalife, a
    Ty mi powiedz, gdzie jest w/g Ciebie oszustwo czy pranie mÓzgu:
    1. Przyjeżdżam do zabitej dechami wsi (nazwijmy ją W.) na wakacje.
    Dowiaduję się, że wszyscy miejscowi koniecznie chcieliby kupić produkty
    Herbalife, bo (np) jak córka młynarza straciła cnotę u źródła to jadła
    potem Herbalife i jej odrosło. Ale nie chce cholera powiedzieć skąd to
    wzięła. Nieważny powód, ważne, że jest nisza rynkowa. Co robię? Jadę do
    najbliższego dystrybutora Herbalife, daję się zapisać, kupuję po cenie X
    zł/kg cały bagażnik produktów Herbalife, wracam do W., sprzedaję za
    2*X/kg. Czy zostałem oszukany? Ja tak nie uważam. Czy oszukałem
    klientów? Nie sądzę, kupili to, co chcieli, za cenę, którą zgodzili się
    zapłacić.

    2. Zrobiłem powyższy interes raz czy dwa, ale w końcu znudziło mi się
    jeżdżenie do W. z bagażnikiem prochów Herbalife i wtajemniczam w interes
    miejscowego organistę. Teraz on zaopatruje W. i zarabia na tym, a ja,
    zgodnie z zasadami MLM dostaję jakiś procent nie kiwając nawet palcem.
    Czy zostałem oszukany? Czy oszukałem organistę? Czy należymy do jakiejś
    sekty?

    Oczywiście, przypuszczam, że Herbalife nie mówi w swoich materiałach
    reklamowych całej prawdy o swoich produktach, ani o realnych szansach
    zysku z wejścia w ich system. Ale czy producent Coli pisze w reklamie,
    że od jego słodzonych napojów psują się zęby czy żołądek? Czy
    organizator lotto pisze, że matematyczna wartość oczekiwana wygranej to
    mniej niż połowa ceny kuponu? Tak samo Herbalife, pisze zapewne coś w
    rodzaju: "JEŚLI wciągniesz do swojej siatki tylko 10 dystrybutorów, a
    każdy z nich wciągnie następnych 10 (itd, itd), a każdy będzie
    sprzedawał tylko za 100 zł miesięcznie to zarobisz na tym XXX zł co
    miesiąc, zupełnie za darmo". Czy to prawda? Taka sama, jak w każdej
    innej reklamie. Każdy ma swój rozum i może z niego korzystać lub nie.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "To kwestia dwóch rubli i natchnienia. Skoro Lejzorek Rojtszwaniec nie