PracaGrupypl.praca.dyskusjeDziwne pytanie › Re: Dziwne pytanie
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dziwne pytanie
    Date: Mon, 31 Mar 2003 10:27:27 +0000 (UTC)

    motto <m...@o...pl> napisał(a):

    > "Załóżmy, że poprosiłbym Pana o dostarczenie mi numeru karty kredytowej
    > pewnego - obcego Panu - człowieka, jak by Pan tą informacje zdobył???"
    >
    > To jedno z pytań zadanych mi na rozmowie kwalifikacyjnej... Szczerze to
    > zamurowało mnie, może ktoś wie jakich informacji moja odpowiedź miała
    > dostarczyć ewentualnemu pracodawcy o ewentualnym pracowniku??

    Według mnie, to numer karty kredytowej jest "daną osobową" w myśl ustawy o
    ochronie danych osobowych.

    [...]

    Art. 6.

    W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się każdą informację dotyczącą
    osoby fizycznej, pozwalającą na określenie tożsamości tej osoby.
    [...]

    a to oznacza, że zbieranie, gromadzenie i przetwarzanie takich danych musi
    sie odbywać zgodnie z tą ustawą, w szczególności za pełną zgodą i wiedzą tej
    osoby. Inne sposoby sa przestępstwem lub wykroczeniem.

    Przypuszczam, że celem tego pytania jest wypróbowanie uczciwości
    potencjalnego pracownika - poprawną odpowiedzia powinno być jak wyżej, albo
    wyrażenie wątpliwości - "no nie wiem, czy tak można robić".

    Gdybym był pracodawcą i kandydat zaczął by wymyślać jakieś detektywistyczne
    recepty na zdobycie numeru karty kredytowej obcej osoby bez żadnych
    wątpliwości, to nigdy w zyciu bym takiego typa nie zatrudnił - niech mnie
    ręka boska broni. Taki facet zacznie coś później w pracy kombinować, a
    kłopoty będę miał ja (to znaczy pracodawca).