PracaGrupypl.praca.dyskusjeDziwne pytania na rozmowie kwalifikacyjnej › Re: Dziwne pytania na rozmowie kwalifikacyjnej
  • Data: 2006-09-28 17:03:00
    Temat: Re: Dziwne pytania na rozmowie kwalifikacyjnej
    Od: Irving Washington <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe napisał(a):

    > Balonem lecą cztery osoby - pani, kobieta w ciąży, małe dziecko i pani
    > narzeczony. Za chwilę balon spadnie na dół i wszyscy zginą. Można tego
    > uniknąć w sytuacji, gdy wyrzuci się jedną osobę. Proszę wyznaczyć tę osobę i
    > uzasadnić. Sama pani wyskoczyć nie może.
    > Taki problem do rozgryzienia (może nie dosłowny, ale coś w ten deseń)
    > dostała moja koleżanka w momencie, gdy starała się o posadę przedstawiciela
    > medycznego.
    Beznadzieja. Wygląda jak naprędce zaadaptowane pytanie z ćwiczenia
    obrazującego nierozwiązywalność konfliktu wartości. Każda odpowiedź jest
    dobra i każda jest zła.

    Podobne ze szkoleń: masz serce do przeszczepu. Czekają na nie:
    1. mąż stanu
    2. zasłużony strażak
    3. matka samotnie wychowująca dzieci
    4. małe dziecko

    itd.

    Chyba najlepiej (beletrystycznie) opisał to Łysiak w "Cenie". 10 panów
    ma zdecydować, któremu z 10 prominentnych działaczy aresztowanych przez
    Gestapo ocalić życie.

    Można odpowiedzieć jedno: konflikt wartości jest nierozwiązywalny.
    Polecam historię wojen religijnych oraz "Cenę" W. Łysiaka.

    pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!