PracaGrupypl.praca.dyskusjeDo szczeniąt w informatyce › Re: Do szczeniąt w informatyce
  • Data: 2005-01-27 15:57:28
    Temat: Re: Do szczeniąt w informatyce
    Od: " leszek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz 'motto' Motyliński <m...@w...pl> napisał(a):

    > "Rzecz jest wręcz przygnębiająca, jak wielkie są braki Absolwentów
    > trafiających do rzeczywistych instytucji, biur i firm produkcyjnych.
    > Jak mała jest ich wyobraźnia, gotowość działania, niespodziewanie niska
    > kreatywność i efektywność. W dodatku głupio są przekonani, że coś umieją.
    > (...)"
    >
    > Zbigniew Olejniczak
    > "Do szczeniąt w informatyce"

    Obawiam się, że takie uwagi to można skierowac do dowolnych "szczeniąt", nie
    tylko w informatyce. Są absolwenci i są absolwenci, tak jak są ludzie i
    ludzie.

    Poza tym, to obawiam się, że problem leży także w naiwności pracodawców,
    którzy sami nie wiedzą czego chcą. Zatrudniają absolwentów, żeby mniej
    płacić, a potem wyrzekają, że mało umieją. Jak się zatrudnia absolwenta za
    800 lub 1500 złotych, to trudno oczekiwać, żeby umiał tyle, co doświadczony
    specjalista za 5000 czy 6000 złotych. Zapewnie umie tyle, ile mu się płaci,
    czyli 5 lub 6 razy mniej niż ktoś doświadczony.

    Wielokrotnie słyszałem o projektach, prowadzonych metodą hordy mongolskiej.
    Żeby było taniej zatrudnia się studentów za 1200 złotych, jak nie wychodzi,
    to zatrudnia się kolejny zespół za 1200 złotych, potem ten zespół się
    powiększa o kolejne hordy za 1200 złotych. Po roku jak się liczy koszty i
    ocenia efekty, to wychodzi, że to co miało być tanio jest bardzo drogo. Ale
    winni są oczywiście absolwenci, bo mało umieją (i to akurat jest prawdą).