PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy to prawda? › Re: Czy to prawda?
    From: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy to prawda?
    Date: Sun, 21 Dec 2003 23:14:10 +0100

    Użytkownik "Marek " <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bs54ra$aen$1@inews.gazeta.pl...
    > Dobrze funkcjonuje tylko gospodarka oparta na bezrobociu????

    Oparta - nie.
    Bezrobocie jest po prostu normalnym zjawiskiem w gospodarce.

    > Bezrobocie jest tylko narzędziem ucisku i niczym więcej.

    Hi, hi....
    Śmieję się nie z Ciebie, bo jak napisałeś w innym poście jesteś bezrobotnym,
    ale śmieję się z Twojej naiwności.
    O ucisku mas pracujących juz było. I nigdzie system oparty 'na braku ucisku'
    nie wyszedł.
    Ładnie to oddaje następujący dowcip:
    - Na czym polega różnica pomiędzy kapitalizmem a socjalizmem?
    - W kapitaliźmie jest ucisk człowieka przez człowieka a w socjaliźmie
    odwrotnie.

    > Czyżby prawidłowe było to, że w porównaniu z okresem PRL-u połowa
    pracowników
    > wykonuje dwukrotnie większe zadania w dwukrotnie dłuższym czasie, za
    > dwukrotnie niższe pensje, bo reszta byłych pracowników siedzi w domu, w
    > sytuacji gdy koszty utrzymania wzrosły w porywach dziesięciokrotnie??? Ten
    > system opłaca się tylko pracodawcy.

    OK. Jeśli masz rację to oczywiście wytłumaczysz mi również skąd od czasu
    upadku PRLu w Polsce nagle pojawiło się miliony samochodów, video i DVD,
    komputerów, a komórki to niedługo chyba psom będą mogli tylko sprzedawać..
    Bo jakoś z PRLu takich dobroci nie pamiętam...

    > Jasne. A już napewno nie gospodarka rozwalana ponad 14 lat.

    Ile lat z tego przez lewicę?.. ;-))

    > A wzrost bezrobocia i masowe zwolnienia naprawiają rynek pracy?????

    Nie. A więc - ponieważ mamy wzrost bezrobocia - lewica ten rynek psuje.
    To jasne i oczywiste.

    > Ciekawa teoria. A jaka humanistyczna. Podobno większość polskich
    pracodawców
    > jest wierząca, a jakoś nie traktują bliźniego swego (pracownika) jak
    siebie

    Tu proszę z pytaniami do nich..

    > samego. Nie przeszkadzałoby mi gdyby mój pracodawca miał na wszystko,
    bylebym
    > nie był zmuszony do odmawiania sobie prawie wszystkiego. Tymczasem nawet
    > pracując miałem zaległe nie zapłacone rachunki. SLD nie psuje rynku pracy,

    Widać to, co robiłeś nie było warte więcej. To może smutne, ale prawdziwe.
    Może było zbyt wielu fachowców o podobnym profilu? Może zmieniła się
    technologia i nie mozna było płacić ci więcej niż kosztuje obsługa maszyny,
    która by robiła to samo? To Ty juz wiesz najlepiej.

    > ale stara się go unormalnić. Być może rzeczywiście pełne zatrudnienie

    Psuje, psuje...

    > demoralizuje pracowników, ale katastrofalne bezrobocie napewno
    demoralizuje
    > pracodawców.

    Nie czuję się zdemoralizowany, ale wiem, że takie przypadki bywają.
    Ludzie są tylko ludźmi..

    Pzdr
    Brodek