PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy pracodawcy zwracaja koszty podrozy na rozmowe kwalifikacyjna? › Re: Czy pracodawcy zwracaja koszty podrozy na rozmowe kwalifikacyjna?
    From: "Efendi" <f...@r...di>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy pracodawcy zwracaja koszty podrozy na rozmowe kwalifikacyjna?
    Date: Fri, 23 Sep 2005 09:12:57 +0200
    <dglq7k$bpk$1@nemesis.news.tpi.pl> <dglqid$7it$1@inews.gazeta.pl>
    <dgm31f$cdi$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgmah2$39f$1@inews.gazeta.pl>
    <dgmbmf$e3h$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgmbod$9t0$1@inews.gazeta.pl>
    <dgmbtd$eos$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgptj5$bq7$3@atlantis.news.tpi.pl>
    <dgrcmg$lvb$1@nemesis.news.tpi.pl> <dgrkoo$pq$1@uranos.cto.us.edu.pl>
    <dgrlpp$okn$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgrsb3$d64$1@news.onet.pl>
    <dgto2l$8fh$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgtojd$gto$1@inews.gazeta.pl>
    <dgtqna$jc7$1@atlantis.news.tpi.pl> <dgtrap$lqm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <dgvb9q$fk8$1@inews.gazeta.pl>

    Użytkownik "Koziorozec" <k...@T...pl> napisał :
    > Niektórzy pracodawcy piszą o znajomości języka w stopniu,
    > np. umożliwiającym czytanie dokumentacji.
    > Skoro tak dużo ludzi na tej grupie deklaruje się jako informatycy,
    > to chyba większość zgodzi się z tym, że można korzystać
    > z dokumentacji, np. do php, nie bardzo umiejąc rozmawiać
    > po angielsku, a nawet mając problemy z rozumieniem języka
    > 'ze słuchu'.

    Właśnie! Bo co znaczy np. sformułowanie "biegła znajomość języka"? Gdyby
    firma napisała np. "wymagamy certyfikatu FCE" sprawa wyglądałaby zupełnie
    inaczej... Wtedy rezygnuję ze starań o pracę póki nie uzyskam takiego
    certyfikatu...

    > Jeśli pracodawca chce przeprowadzić ze mną rozmowę
    > po angielsku, to powinien mnie poinformować o tym wcześniej.
    > Po pierwsze: jeśli kandydat nie czuje się na siłach, to sam zrezygnuje,
    > a więc firma zaoszczędzi czas, a przecież czas to pieniądz (no chyba
    > że jest to firma pośrednicząca, której płacą za ilość 'przesłuchanych'

    Ja się nawet ucieszyłem, że rozmowa będzie po angielsku, natomiast był ze
    mną gość, który był strasznie speszony. Znaczy to tyle, że nie informując go
    o tym, że tak będzie - firma naraziła tego człowieka niepotrzebnie na
    koszty. Ja dostałem zwrot kosztów, on raczej nie...

    Pozdrowienia
    EF