PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy ktoś prowadzi Kawiarenkę Internetową ? Czy to jest opłacalny interes ? › Re: Czy ktoś prowadzi Kawiarenkę Internetową ? Czy to jest opłacalny interes ?
  • Data: 2002-01-14 20:12:16
    Temat: Re: Czy ktoś prowadzi Kawiarenkę Internetową ? Czy to jest opłacalny interes ?
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "TIP JACK Wojciech Florjańczyk" <i...@t...pl> wrote:
    > Miejsce (sklep, centrum handlowe...)
    > Forma (dzierżawa, własny lokal)
    > Ilu ludzi ją obsługuje i jakie maja kwalifikacje
    > Ile tzreba zainwestować w sprzęt
    > Jak rozliczać pracowników żeby nie "zarabiali na boku"
    > Jakie jest najleprzes oprogramowanie
    > Jaka powinna być minimalna piwierzchnia przy 10 stanowiskach komputerowych
    > Ile musi być minimalnie komputerów
    > Jeśli masz jakieś informacje na ten temat proszę o maila
    > pod adres: i...@t...pl

    ja widzialem taka:
    - male miasto (kilkanascie tys)
    - nie wiem jaka forma lokalu
    - jeden ludz ja obsluguje (wlasciciel), mizerne.
    - 10 x dobry komputer + sluchawki + dzierzawka jakas z sensem
    (choc tam glownie grali w CounterStrajki w lokalnej sieci)
    - samemu pilnowac (+rodzina..?)
    program monitorujacy ruch i informujac o przestojach komputerow
    zatrzymujacy komputery jesli nie sa "uruchomione" w nim i robiacy
    raporty - sa takie programy za kilkaset PLN.
    - Win na stacjach + Lin na routerku
    - tam jest 10 stanowsik. nie wiemile m2 ale moj duzy pokoj (25m2) jest wiekszy
    - nie wiem ile min. komp. - zalezy gdzie, zalezy jaki lokal i za ile kasy...

    dodatkowe info o tej znajomej mi:
    1. normlanie siedzi tam wlasciciel sam
    2. na noc moze wynajac (ale wtedy od umowionej godziny (najpuzniej 22) do 8-ej)
    i jesli co najmjniej zaplaci sie za 8 stanowisk z 10.
    - zwykle to gracze kupuja nocki.
    w nocy nie pilnuje.
    3. jest tam tez "bufet": kola, snickers, herbatka. na "noce" otwarty, wieczorem
    i rano sie robi z delikwentami "remanent" i placa za to co zjedli/wypili.
    ale to male miasteczko i calkiem obcych ludzi na noc sie nie zostawia...
    (zreszta chyba jakis dokumnet ktos zostawia)
    4. program obslugujacy obsluguje kawiarenke i bufet:
    - mozna zdalnie odblokowac/zablokowac stacje a nawet wylaczyc (ATX)
    - pliki sa kodowane, log zawiera informacje o tym kiedy, ktora stacja
    a) byla wylaczona (brak komunikacji, praconiwk robi cos na lewo??)
    b) byla on-line ale zablokowana
    c) byla "sprzedana"
    - przyjac dostawe, sprzedawac detalicznie, chyba nawet z drukarka fiskalna
    wspolpracowal.
    trzeba poszukac w sieci i takie programy sa.

    pozdrawiam

    romek