PracaGrupypl.praca.dyskusjeCudzoziemiec pracuje › Re: Cudzoziemiec pracuje
    From: <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Cudzoziemiec pracuje
    Date: 24 Jan 2002 17:29:46 +0100

    > Czesc,
    > Jestem cudzoziemcem (Litwa) studiujacym w Polsce. Chcialbym zatrudnic sie
    > w Polskiej firmie legalnie. Czy ktos z Was ma doswiadczenie w zatrudnianiu
    > obcokrajowca lub sam jest cudzoziemcem pracujacym w Polskiej firmie.
    > Wiem, ze czekaja mnie duze formalnosci.Moze sa jakies sposoby aby zmniejszyc
    > ta mordege.
    >
    > dzieki serdecznie za kazda wskazowke.
    > rafi
    > --
    > Celui qui ne sait pas se contenter de peu ne sera jamais content de rien.

    Sa 4 warianty:

    1. Pytasz w urzedzie wojewodzkim jak mozesz dostac karte stalego pobytu. Jesli
    mozesz masz wzsystko z glowy.

    2. Znajdujesz pracodawce, jest to raczej trudne ale mozliwe. Kadrowa, kadrowy
    pracodawcy udaje sie do urzedu pracy sklada oferte na Twoje stanowisko. Takie
    cos tam lezy 20-30 dni (dokladnie nie pamietam) dni roboczych. W tym czasie do
    firmy podazaja rozni magicy (jestes ich konkurentem z zagranicy :-)). Jesli
    zaden magic firmie nie podpasuje, UP wystawia firmie zezwolenie na zatrudnienie
    obcokrajowca. Caly taki interes trwa okolo 2-3 miesiecy. Jak juz dostaniesz
    zezwolenie, poginasz do konsulatu RP w Wilnie na Antokolu skladasz tam paszport
    i te papiery plus jakis wniosek. Gdzies po tygodniu dostajesz paszport z Wiza
    pracownicza. Wracasz do Polski z kadrowa jeszcze zalatwiasz cos. Ale to juz nie
    jest problem. Teraz musisz uwazac zebys caly czas mial spelniony
    obowiazek "Meldunkowo-Wizowy", inaczej w przyszlosci bedziesz musial opuscic
    RP. Dlaczego?! Dlatego ze zezwolenie dziala w ciagu jednego roku
    kalendarzowego, po roku historia powtarza sie, po 2 latach nie masz wiecej
    szans na zatrudnienie w polsce. Wiec znowu udajesz sie do Urzedu wojewodzkiego
    i probujesz dostac karte stalego pobytu. Udalo sie masz spokoj. Nie udalo sie
    punkty to sa jeszcze 2 punkty.

    3. W konsulacie w Wilnie pytasz kobiete w okienku w jaki sposobo mozesz dostac
    obywatelstwo RP. Jesli jestes polakiem to masz duze szanse, chociaz warto miec:
    Studia w PL, Rodzine w PL, Dziadka w AK (nie w Wermachcie tak jak na Slasku ;-
    )), czlonkowsto w Oazie, opinie proboszcza i tak tam inne istotne rzeczy.
    Proceder trwa okolo 1ego roku. Albo dostajesz czerwona teczke taka jak
    OlisadeBOWSKI z podpisem albo Olka albo sekretarza jego kancelarii, albo punkt
    4.

    4. Dla desperatow i mocno zakochanych. Slub z obywatelem RP plci przeciwnej. W
    wyniku czego takiego masz karte stalego pobytu.

    Bardziej dokladnych informacji mozesz uzyskac w konsulacie RP na Antokolu,
    pracownicy sa bardzo kulturalni i rzyczliwi, pozatym gadaja po Wilensku ;-)

    Pozdr.
    R-nee.