PracaGrupypl.praca.dyskusjeChce wyjechac z Polski na zawsze - jak to zrobic? › Re: Chce wyjechac z Polski na zawsze - jak to zrobic?
    From: "marek" <m...@b...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Chce wyjechac z Polski na zawsze - jak to zrobic?
    Date: Mon, 15 Nov 2004 16:26:22 -0000

    "Sławomir Kawała" <s...@a...net> wrote in message
    news:20041115113759.22bb2214@slwkk_desk...

    > restauracje etc, ale o takim przecietnym zyciu np anglika. Powiedzmy, ze
    > z wynajeciem 2 pokojowego mieszkania. Zdaje sobie sprawe jak rozne moga
    > byc ceny i ze ciezko to okreslic, ale chodzi mi o taki koszt
    > "mniej-wiecej".

    faktycznie bardzo na oko.... od 800 do 1300 funtow. w zaleznosci od tego,
    czy w Londynie, czy w innym miescie, czy na wsi, oraz odleglosc od centrum
    miasta, zalezy czy mieszkanie czy dom(ek). Rozrzut jest szalony, tak jak
    rozni sa "przecietni" Brytyjczycy - porozmawiasz z biednymi i bezrobotnymi i
    powiedza, ze wydaja 400 funtow miesiecznie (bo panstwo np placi bezrobotnym
    czynsz i sponsoruje np dojazdy na kursy doksztalcajace, oczywiscie zasilek
    dla bezrobotnych i jeszcze kilka innych swiadczen)
    Zapytasz przecietna rodzine dobrze zarabiajaca, mieszkajaca w domku, dwa
    samochody na parkingu, dzieciaki, koszt miesieczny moze siegac 2 tys
    miesiecznie i wiecej.
    W powyzsze "do 1500" wliczam w to "na oko" oplaty dodatkowe, tj telefon,
    prad, mozna dodac internet, oplate telewizyjna, podatek czynszowy (tak sie
    to nazywa po polsku?) ubezpieczenie (na pewno mieszkania/domku, moze tez
    zdrowotne prywatne)
    Plus dojazdy do pracy (do130 funtow miesiecznie w Londynie jesli to srodki
    komunikacji miejskiej, gdzie indziej taniej).

    nie wliczam - jedzenia (od 50 do 100 funtow za tydzien, za rodzine z 2
    dzieci), oplat za samochod (ubezpieczenie, benzyna, ubezpieczenie 4 letniego
    samochodu ok 1000 funtow rocznie), dzeci (krotkie slowo, ale duzy wydatek ;)
    oraz "przyjemnosci" - (restauracja, kino, wyjazd na weekend, o wakacjach nie
    wspomne, etc)

    A konkretne sumy: prosze bardzo, na przykladzie znajomych (polskich)
    2 male pokoje + kuchnia - wynajem 850 funtow miesiecznie (Londyn, dobra
    dzielnica, ale daleko od centrum, i od sklepow, ale dosc spokojna okolica.
    plus podatki lokalne (na jedna osobe, zeby bylo taniej) - ok 50 funtow
    miesiecznie.
    Kilkadziesiat (30? funtow) na rachunki (prad). ok 25 za internet, ok 10 za
    telefon.
    A teraz do tego - j.w - wyzywienie, dojazdy do pracy i - male dziecko (na
    ktore jakis tam przysluguje zasilek, czycus - 18 funtow tygodniowo...)

    ale to dane z Londynu, gdzie indziej koszty moga byc o 20 - 50% nizsze.

    marek