PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV ze zdjęciem czy bez › Re: CV ze zdjęciem czy bez
  • Data: 2005-08-23 13:42:44
    Temat: Re: CV ze zdjęciem czy bez
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sławomir Szyszło wrote:
    > Dnia Fri, 19 Aug 2005 17:54:54 +0200, "Joanna" <l...@a...net>
    > wklepał(-a):

    > Słyszałem. Ale jak dla mnie to jest niemerytoryczna ocena. Kandydat nie ma robić
    > wrażenia wyglądem, tylko umiejętnościami (abstrahując od zawodów, gdzie liczy
    > się tylko wygląd).

    Merytoryczna czy nie, liczy sie skuteczność. A mało który HR-owiec jest
    merytorycznie przygotowany do oceny inżyniera, programisty czy analityka
    biznesowego (to ostanie zresztą najprędzej). Merytoryczną ocenę można
    przeprowadzić (teorytycznie) w rozmowie kwalifikacyjnej ze specjalistami
    w danej dziedzinie; faktycznie ocenić czyjąć przydatność do danej pracy
    można stwierdzić tylko w praktyce.
    CV i LM to tak naprawdę reklamówki. Zamieszczenie zdjęcia na pewno nie
    zaszkodzi - może pomóc. Na pewno pomaga wytworzyć u odbiorcy obraz
    człowieka - a im bardziej ludzcy wydajemy się innym, tym bardziej nam
    ufają (a proces odwrotny - dehumanizacja - jest np. wstępem do
    popełnienia zbrodni).
    --
    Maciej Koziński
    http://strony.wp.pl/wp/maciej_kozinski/