PracaGrupypl.praca.dyskusjeBEZPRAWNE sugestie co do WIEKU › Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Date: Sun, 20 May 2007 22:05:56 +1200

    Jacek5 wrote:

    > Są pewne wymagania, predyspozycje, które powinien spełnić kandydat na dane
    > stanowisko.
    > Np wymagane kierunkowe wykształcenie, prawo jazdy...oczywista sprawa. O tym
    > nie dyskutujemy.
    >
    > Czym się rózni szczupły kandydat na stanowisko webmastera od tęgiego, albo
    > murzyn od bialego, kobieta od mężczyzny, i w końcu taki, który ma lat 28 od
    > tego w wieku 40 lat?

    Najczestszym powodem niemerytorycznych preferencji w takich sytuacjach
    jest towarzyskie dopasowanie pracownika do reszty zespolu. Ludzie sie
    generalnie lepiej czuja wsrod podobnych sobie - we wlasnej grupie
    wiekowej, grupie zainteresowan itp. Jesli caly zespol jest w latach
    dwudziestych, pieciedziesiolatek mosze miec problemy ze zintegrowaniem sie.

    Oczywiscie zroznicowanie jest modne i dziala bardzo dobrze, ale pod
    warunkiem, ze caly zespol jest zroznicowany i zlozony z ludzi, z ktorych
    kazdy jest "mniejszoscia". Jesli mamy zespol jednolity pod wzgledem
    waznych dla zespolu cech i wlaczymy do niego jedna odmienna jednostke,
    zespol moze sie poczuc nieswojo, a nowy odizolowany i traca na tym
    wszyscy, z produktywnoscia wlacznie.

    (Oczywiscie przy rozwazaniu tej "odmiennosci" liczy sie to, co jest
    wazne dla samoidentyfikacji zespolu. Np. fakt, ze nowy jest
    obcokrajowcem czy kobieta, moze sie calkowicie nie liczyc jako "innosc"
    w zespole zintegrowanym wokol tego, ze wszyscy sa geekami. Wiek w takim
    przypadku moze sie liczyc, bo "bycie geekiem" jest czyms w duzym stopniu
    ograniczonym do pewnego pokolenia. Jesli grupa jest zintegrowana wokol
    bycia kibicami pilki noznej, statystyczna kobieta bedzie podejrzana o
    to, ze bedzie miala problemy ze zintegrowaniem sie z taka grupa i
    kobiety beda prawdopodobnie dyskryminowane przy zatrudnianiu.)

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533